˝حکایت ماهان˝ آماده بازبینی جهت حضور در جشنواره آیینی سنتی

۰۴ تیرماه ۱۳،

محسن سراجی گفت: نمایش ˝حکایت ماهان˝ با بهره گیری از شیوه‌ها و شگردهای نمایش های سنتی و بیان مدرن، میان تماشاگر امروز و نمایش سنتی پلی از جنس روز برقرار می‌کند.

به گزارش هنرنلاین، نمایش «حکایت ماهان» به نویسندگی و کارگردانی محسن سراجی، آماده بازبینی جهت حضور در بخش صحنه ای شانزدهمین جشنواره بین المللی آیینی سنتی شد. به گزارش امور ارتباطات رسانه ای و روابط عمومی ،حکایت ماهان برگفته از دو حکایت گنبد پیروز و گنبد سبز حکیم نظامی گنجوی است .

سراجی که با نمایش «حکایت ماهان» به مرحله تمرین و آماده سازی شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی راه یافته است گفت: نمایشنامه‌ «حکات ماهان» را که بر گرفته از دو حکایت «گنبد پروز» و «گنبد سبز» حکیم نظامی گنجوی برای حضور در جشنواره آئینی سنتی ارائه دادم که پذیرفته شد.

وی با بیان اینکه بیش از شش کاراکتر در این اثر نمایشی حضور دارند، اظهار کرد: مهدی زمین پرداز، مدیا ذاکری، صادق توکلی، علیرضا شریفی، الهام مقدم و…در این نمایش بازی می کنند.

محسن سراجی با بیان اینکه در اجرای نمایش از شیوه ها و شگردهای نمایش های سنتی ایرانی استفاده می کند، افزود: در واقع می خواهم نشان دهم که می توان هر متنی را به شیوه نمایش های ایرانی اجرا کرد، چراکه در شیوه های ایرانی تکنیک های خوب و قابل استفاده ای وجود دارد.

این پژوهشگر و کارگردان تئاتر سپس به داستان این اثر نمایشی اشاره کرد و افزود: گلرخ خواستگاران متعدد خود را رد کرده است و به باغی ییلاقی رفته تا مرد ایده آل خود را بیابد.

نویسنده نمایشنامه«سبز سرخ» در ادامه اظهار کرد: این نمایش با استفاده از بیان مدرن و به روز تلاش می کند میان تماشاگر امروز و نمایش سنتی ارتباطی از جنس روز برقرار کند و قصد دارم پس از اجرای عموم تجربه های پژوهشی و کارگاهی دستیابی به این شیوه ی اجرایی را به مقاله ای علمی-پژوهشی تبدیل کنم.

سراجی در ادامه با اشاره به اینکه در نمایش ، گفت: این نمایش اثری کارگاهی و پژوهشی در راستای دستیابی به زبانی متفاوت برای ارتباط مدرن میان تماشاگر و نمایشگر این گونه نمایش هاست.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره بین المللی نمایش های آئینی و سنتی با دبیری داوود فتحعلی بیگی شهریورماه سال ۹۲ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.