˝خط منقش˝ بهار را به گالری ساربان˝ آورد

۱۷فروردین۱۳،

گالری ساربان از روز جمعه ۲۳ فروردین ماه به مدت ۱۸ روز میزبان نمایشگاه گروهی نقاشیخط با عنوان خط منقش خواهد بود.

به گزارش خبرنگار تجسمی‌هنرآنلاین؛ نمایشگاه گروهی خط منقش با حضور ۱۰ هنرمند و بیش از ۲۰ اثر در اولین ماه از فصل بهار گشایش می‌یابد.این نمایشگاه ۲۳ فروردین ۹۲ از ساعت ۱۶ تا ۲۰ افتتاح می‌شود و تا ۹ اردیبهشت ادامه دارد.

پیمان پیروی،علیرضا جوادی،روح اله حسین زاده،هادی روشن ضمیر،علیرضا سعادتمند،غلامحسین فرخ نسب،عظیم فلاح،علی گنجی،مهرداد مشهور و سعید نقاشیان هنرمندان حاضر در این نمایشگاه می باشند.

به گفته پیمان پیروی؛ این نمایشگاه به دعوت گالری و با موضوع آزاد برپا شده است و هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه در شمار نسل سوم نقاشی خط به شمار می‌روند.

وی افزود: نقاشی خط بدنبال تحول جهانی در سیر هنر برای استفاده ازالمان‌های ملی و بومی‌فرهنگ ایران شکل گرفت که در این مسیر خوشنویسان ونقاشانی که مکتب سقاخانه را به عنوان شاخصه فضای هنری خود برگزیده بودند را می‌توان جزء پیشگامان این رشته تازه هنری دانست.

هنرمندان دراین نمایشگاه عمدتا از فضای خوشنویسی سنتی به فضای نقاشیخط راه یافته‌اند و بر این اعتقادند که در آثار نقاشی خط هندسه حروف و ترکیب بندی‌های سنتی به عنوان پایه‌های اصلی نقاشی خط مطرح است.

پیروی افزود:نسل سوم نقاشی خط نگرش به سمت مدرن شدن دارد و نسبت به هنرمندان نقاشی خط دوره‌های قبل که تا حدودی خوشنویسی سنتی کار کرده‌اند، بیشتر گرافیک و نقاشی در نقاشی خط بهره برده‌اند.

به گفته پیروی؛ تمام هنرمندان شرکت کننده دراین نمایشگاه سبک شخصی خاص خودشان دارد و با توجه به آزاد بودن نمایشگاه هیچ محدودیتی برای تکنیک‌های ارائه شده در این نمایشگاه وجود نداشته است. به طور مثال من و‌هادی روشن ضمیر هر دو خط نستعلیق وسیاه مشق کار می‌کنیم اما هیچ اشتراکی میان آثار ما وجود ندارد.

پیروی ادامه داد: ابعاد آثار ارائه شده در این نمایشگاه بزرگ است و خود من در این نمایشگاه دو اثر را یکی مضمون قرآنی دارد و دیگری شعر حافظ است را به نمایش می‌گذارم.

نمایشگاه “خط منقش” عصر جمعه ۲۳ فروردین ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ گشایش می‌یابد.

علاقه مندان می‌توانند از ۲۳فروردین تا نهم اردیبهشت ماه همه روزه بجز سه شنبه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ برای بازدید از این آثار به گالری ساربان واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک ۸ مراجعه کرده و یا با شماره تلفن: ۸- ۸۸۵۰۴۲۲۶ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/۳۲/۳۱


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.