˝درخشش˝ کوبریک بیش از دیگر فیلم‌ها شما را لاغر می‌کند

یکشنبه ۱۴ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

بر اساس تحقیقات تازه پژوهشگران داشنگاه ˝وست‌مینستر˝ لندن

فیلم سینمایی ˝درخشش˝ یا Shining ساخته مشهور ˝استنلی کوبریک˝ سینماگر فقید آمریکایی در صدر فیلم‌های ترسناکی قرار گرفت که بر اساس تحقیقات تازه پژوهشگران دانشگاه ˝وست مینستر˝ لندن می‌تواند سبب لاغری بیننده بشود.

به گزارش تفسیری هنرآنلاین، تحقیقات تازه گروهی از دانشمندان و پژوهشگران دانشگاه “وست‌مینستر” در لندن اثبات نموده که تماشای فیلم‌های ترسناک (ژانر وحشت و دلهره) سبب سوزاندن کالری به وجود آمده توسط یک بسته شکلات در بدن انسان می‌شود و کسانی‌که یک فیلم ۱/۵ ساعته ترسناک را تماشا نموده‌اند حدود ۱۱۳ کالری (معادل نیم ساعت پیاده‌روی) سوزانده‌اند.

بنابر این گزارش تفسیری، در این تحقیقات مشخص شده که بعضی فیلم‌ها از بقیه موثرتر می باشند و در میان ده فیلمی که در این تحقیقات مورد استفاده قرار گرفته‌ فیلم “درخشش” ساخته “استنلی کوبریک” با سوزاندن ۱۸۴ کالری، در صدر و فیلم “آرواره‌های کوسه” ساخته “استیون اسپیلبرگ” با سوزاندن ۱۶۱ کالری و فیلم “طالع نحس” ساخته “ویلیام فریدکین” با سوزاندن ۱۵۸ کالری در رتبه‌های بعدی  قرار دارند.

این تحقیقات نشان داده فیلم‌های ترسناکی که تعداد صحنه‌های کوتاه و ناگهانی و دلهره‌آور آنها، بیشتر در سوزاندن کالری موفق‌تر می باشند و سبب آن این است که تعدد و تکرار این صحنه‌ها مرتب ضربان قلب را بالا می‌برند.

به نوشته گاردین، این گزارش تفسیری می‌افزاید پژوهشگران در این تحقیقات که توسط یک موسسه کرایه فیلم به نام love film ترتیب داده شده بود ضربان قلب، میزان جذب اکسیژن و دفع دی‌اکسیدکربن را در میان افراد اندازه‌گیری نموده‌اند. آنها متوجه شدند که مصرف کالری افراد به هنگام تماشای فیلم‌های ترسناک به طور متوسط ۳ برابر می‌شود.

گفتنی است، یکی از مدیران موسسه love film می‌گوید که اکثر ما به هنگام تماشای فیلم‌های ترسناک جلوی چشم خود را می‌گیریم و یا حتی سرمان را جایی پنهان می‌کنیم که همه صحنه‌های واقعا ترسناک را نبینیم. ولی اکنون با در نظر گرفتن نتیجه این تحقیقات آن عده از افرادی که واقعا می‌خواهند وزن کم نمایند و کالری بسوزانند باید به تک‌تک این صحنه‌ها زل بزنند.
 


آخرین خبرها
منبع: خبرگزاری هنر آنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.