˝دلشدگان˝ در قالب سریال از شبکه سحر پخش می‌شود

به زبان انگلیسی

فیلم سینمایی «دلشدگان» به کارگردانی زنده یاد «علی حاتمی» از شبکه جهانی سحر پخش می‌شود.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران،سیمای انگلیسی شبکه جهانی سحر فیلم سینمایی خاطره انگیز «دلشدگان»، اثر مرحوم علی حاتمی را پخش می‌کند.

«دلشدگان» به سرپرستی مسلم دهقانی در ۳ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای تنظیم و به زبان انگلیسی زیرنویس شده است.

وی همچنین ترجمه و ویراستاری متون این فیلم را برعهده داشته است. اپراتوری زیرنویس این فیلم نیز توسط مریم درخشان انجام شده است.

«دلشدگان» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه‌کنندگی مرحوم علی حاتمی، محصول سال ۱۳۷۰ است و بازیگران مطرحی همچون امین تارخ، اکبر عبدی، جلال مقدم، فرامرز صدیقی، سعید پورصمیمی، حمید جبلی، محمدعلی کشاورز، فتحعلی اویسی، جمشید هاشم‌پور، رقیه چهره‌آزاد، شهلا ریاحی، لیلا حاتمی، توران مهرزاد، علی اصغر گرمسیری و منصور والامقام به ایفای نقش در آن پرداخته‌اند.

این اثر ماندگار سینمای ایران، داستانی واقعی را در زمان قاجار به تصویر کشیده است که در آن گروهی از نوازندگان سازهای ایرانی به تفلیس سفر می‌کنند. این سفر که در دوران احمدشاه قاجار به وقوع می‌پیوندد به منظور پر کردن صفحه از ردیف‌های موسیقی ایرانی صورت می‌گیرد. در این سفر هر کسی خاطرات قبل خود را به نوعی مرور یا بازگو می‌کند. سرانجام خواننده گروه دلباخته شاهزاده نابینای ترک می‌شود و …

«دلشدگان» چهارشنبه‌ها ساعت ۱:۴۰ بامداد به وقت تهران از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش می‌شود و بینندگان شبکه چهار سیما هم می‌توانند شاهد پخش این اثر ماندگار سینمای ایران باشند. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.