˝دوئل˝، تصویری از آشفتگی روحی روس‌ها از نگاه چخوف + دانلود

۸فروردین ۱۳،

هر روز یک رمان / ۱۱

˝دوئل˝ رمانی از آنتوان چخوف، نویسنده شهیر روس، در سال ۱۸۹۷ میلادی به چاپ رسیده و یکی از مشهورترین آثار او و تصویر تقریبا حقیقی آشفتگی روحی روس‌ها در پایان قرن قبل است.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، در رمان “دوئل” با ترجمه احمد گلشیری، تقریبا همه شخصیت‌های داستان موجوداتی ضعیف می باشند و آرمان‌هایی را می‌جویند که خود می‌دانند خارج از دسترس آنهاست و برده عادات خویش می باشند.

داستان این رمان در شهر کوچکی در قفقاز و در کنار دریای سیاه می‌گذرد. لائوسکی که کارمند جوانی است خود را به این شهر منتقل کرده تا سر و صورتی به زندگی خود که ضایع شده‌اش می‌داند، بدهد. پس از فراغت از تحصیل در دانشگاه با یکی از دوستانش به سفر می‌رود. اما به جای آنکه در صراط مستقیم بیفتد، تمام روز را در خلوت به غذا خوردن و قمار و شرابخواری و نقل داستان‌هایی بی سر و ته می‌گذراند. این لااقل نظر فون کورن، زیست‌شناس آلمانی الاصل است. مردی فعال که به شدت از لائوسکی متنفر است، زیرا عقیده دارد که او به حکم قانون تنازع بقا از میان خواهد رفت. نفرت آنها از یکدیگر چنان شدید می‌شود که بالاخره فون کورن بهانه‌ای پیدا می‌کند تا با لائوسکی دوئل کند.

شب قبل از مبارزه برای لائوسکی بدبخت فرصتی است که دربارهٔ خود به تفکر بپردازد. می‌بیند که قبل‌اش چیزی جز بیهودگی و بی‌قیدی و دروغ نبوده است. ترس از مرگ میل به زندگی و زندگی بهتر را در او بیدار می‌کند و نتیجه دوئل…

رمان “دوئل” نوشته آنتوان چخوف را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.