˝زیرآبی˝ روایتگر روابط امروز آدم‌ها

۱۹م آذر ،

شاهین اعلائی‌نژاد در گفتگو با هنرآنلاین:

کارگردان نمایش ˝زیرآبی˝ بیان کرد: این نمایش زندگی امروز آدم‌ها، فاصله‌ها، دوری و ترس از تنهایی حاصل ازپیشرفت را روایت می‌کند.

شاهین اعلائی‌نژاد در رابطه با اجرای نمایش “زیرآبی” در لابی سالن اصلی تئاترشهر به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: نمایش “زیرآبی” به روابط امروز آدم‌ها، فاصله‌ها، دوری، گذشت زمان و ترس از تنهایی حاصل پیشرفت تکنولوژی می‌پردازد.

اعلائی نژاد ادامه داد: این نمایش “ابزورد” همراه با کمی طنز بوده و از نظر من این نمایش به نوعی گروتسک است.

این کارگردان تئاتر گفت: این اثر نوشته هادی حوری بوده که بسیار مختصر حرف خود رابیان می‌کند، با توجه به کمبود امکانات و نبود سالن برای تمرین، گروه نمایش را در زمانی فشرده برای اجرا آماده کرد.

اعلائی نژاد با اشاره به تعامل با بازیگران در اجرا گفت: این اثر به شکل کارگاهی به این مرحله رسید، بین اعضا صممیتی وجود دارد که به تماشاگر القا داده می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که انگیزه او‌ از اجرای نمایشی محیطی چیست بیان کرد: اگر قرار باشد نمایشی را به روی صحنه ببرم می‌خواهم تمام حرفم را به تماشاگر بزنم در اجرای آثار محیطی تماشاگر در دل اثر قرار دارد و جزئی از نمایش است از طرفی تعداد سالن‌های نمایشی برای اجرای صحنه‌ای کم است و با اجرای آثار محیطی فرصتی مناسب برای اجرا پدید آمده است.

اعلائی‌نژاد در رابطه با گسترش اجراهای محیطی در مکان‌هایی غیر از تئاتر شهر بیان کرد: اگر گسترش اجراهای محیطی انجام شود تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار می‌گیرد و سبب آشتی هر چه بیشتر با تئاتر هنری فرهنگ ساز می‌شود. مناسب است این اتفاق علاوه بر مجموعه تئاترشهر در مکان‌های دیگر حتی خارج از تهران اتفاق افتد.

به گزارش هنرآنلاین، غروب و سحر و نیمروز به همراه کوچ در روستایی دور آفتاده و بی آب یک تیم شنا درست کرده اند و تمرین شنا کرده اند و حال به شهر آمده اند تا در مسابقات شنا در شهر شرکت کنند و برای ما داستانشان را می گویند که…

حسن گودرزی ، بهروز پور برجی ، سعید احمدی ، شاهین علائی نژاد در نمایش ایفای نقش می‌کنند ومشاور: عبدالرضا کشاورز دستیاران: مهدی صفاری نژاد، نوشین تندسته می باشند.

“زیر آبی” از ۱۶ آذر تا ۳۰ آذر به کارگردانی شاهین اعلایی‌نژاد ساعت ۱۷ در سالن انتظار تالار اصلی تئاترشهر اجرا می‌شود.

انتهای پیام/۵۴/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.