˝سعادت ابدی˝ از تهران تا نیویورک

۰۱ تیرماه ۱۳،

کارگردان نمایش ویژه ایمایی ˝سعادت ابدی˝ از اجرای این اثر در باغ موزه قصر و پس از آن در چند شهر خارجی همچون توکیو، آتن، قاهره، سیدنی، پاریس و نیویورک خبر داد.

بهرام ریحانی در گفتگو با خبرنگار تئاتر هنرآنلاین اظهار داشت: نمایش ایمایی (پانتومیم) “سعادت ابدی” را در روز دوشنبه سوم تیر با هدف و امید و آرزوی صلح و برابری و عدالت جهانی اجرا می‌کنیم.

وی ادامه داد: نام این نمایش ” سعادت ابدی” است و مدت زمانش حدود سی و دو دقیقه است. این نمایش را در ساعت نوزده روز دوشنبه سوم تیر در “باغ موزه ی قصر” تهران اجرا خواهیم کرد.

این هنرمند فعال در عرصه نمایش ایمایی تصریح کرد: طرح اجرای نمایش پانتومیم در کنار نمادهای مشهور چند شهر جهان با عنوان “آبی بیکران” توسط گروه نمایش سوما (گروه نمایش پانتومیم بهرام ریحانی که سابقه چندین ساله در اجرای تخصصی پانتومیم در ایران و سایر کشوره ای جهان را داراست) و با همراهی بازیگران پانتومیم از گروه پانتومیم ناکازاکی ژاپن از پانزدهم سپتامبر ۲۰۲۲ آغاز خواهد شد.

ریحانی با نگاهی مجدد به هنر فاخر پانتومیم ابراز داشت: پانتومیم به جهت استفاده اصولی، زیبا و هنرمندانه از زبان بدن و عدم استفاده از کلام، هنری بین المللی و فراگیر است و به آسانی با مردم سراسر جهان از هر زبان و رنگ پوستی ارتباط برقرار می نماید.استفاده از زبان جهانی هنر، زبانی که با استفاده از آن می توان پیام و مفهوم را به همه ی جهانیان منتقل کرد امروزه امری اجتناب ناپذیر به شمار می رود و پانتومیم به سبب مشخصه ی خاص خود در استفاده ی مطلوب از زبان بدن و بدون استفاده از کلام و به عنوان زبانی که نیاز به ترجمه ندارد می تواند بهترین انتخاب جهانی برای گسترش مفهوم صلح و دوستی و شادی در بین همه ی انسانهای دنیا باشد.

ریحانی افزود: همکاران من در اجرای این نمایش عبارتند از نویسندگان: مصطفی احمد تبارو آناهیتا پورمند. بازیگران: بهرام ریحانی، محمد حسین عادل، علی خلخالی. دستیار کارگردان: سپهر آرزومند. عکاس : آیناز ریحانی. موزیک کسرا پاشایی.

وی گفت: گروه نویسندگان این طرح در حال بازنویسی نهایی سوژه های این طرح جهانی می باشند. این طرح با امید و آرزوی صلح جهانی در کنار نمادهای مشهور شهرهایی چون توکیو، تهران، آتن، قاهره، سیدنی، پاریس و نیویورک به اجرا در می آید.

انتهای پیام/۵۲/۵۳


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.