˝سلیانی˝ برای آذری زبانان منتشر می‌شود

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

سهیل سلیم زاده خبر داد:

سهیل سلیم‌زاده نوازنده پیانو و آهنگساز از انتشار یافتن آلبوم موسیقی آذری خود با محوریت موسیقی فولکوریک خبر داد و گفت: این آلبوم تا پایان سال روانه بازار موسیقی خواهد شد.

سهیل سلیم زاده نوازنده پیانو و آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری هنرآنلاین گفت: به زودی آلبوم از موسیقی فولکوریک آذری شامل تنظیم های خودم را رونه بازار موسیقی خواهم کرد. آلبوم موسیقی “سلیانی” شامل موسیقی فولکوریک آذربایجان ایران زمین با تنظیم مجدداست که سعی ام بر این است آن را تا پایان سال جاری روانه بازار موسیقی کنم.

سلیم زاده ادامه داد: تمامی قطعات این آلبوم از موسیقی های شنیدنی و خاطره انگیز مردم نواحی آذری زبان کشور است که تنظیم آنها را برای ارکستر بزرگ خودم به عهده داشته ام و در اجرای آنها برادرم سینا سلیم زاده نوازنده پیانو و آهنگساز نیز کنارم حضور پررنگی دارد. در بازتنظیم قطعات آلبوم سعی کرده ام تنظیمهایی به روز و مدرن داشته باشم . یعنی موسیقی فولکوریک را که از جنس مردم و فرهنگ قدیمی مردم است را از آنها گرفته و با تنظیمی تازه برای آنها اجرا کرده ام. آلبوم “سلیانی” ماحصل اجرای من و برادرم سینا از تنظیم تازه این قطعات فولکوریک است که امیدوارم مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این قطعات، قطعاتی فولکوریک و ریتمیک می باشند، افزود: از آنجایی که عمده خصوصیات موسیقی ایرانی و بخصوص موسیقی آذری ریتمیک بودن آن است در این آلبوم نیزریتمیک بودن لحاظ شده است. ضمن این که یک ارکستر بزرگ ضبط آن را به عهده دارد و همین سختی کار ار چند برابر کرده است.

سلیم زاده خاطر نشان کرد: عمده ویژگی این آلبوم را در ضبط می توان حضور نوازنده چیره دست ناقاره همچون وحید اسدالهی عنوان کرد که از حرفه ای های این عرصه به شمار می رود. همچنین سلوی ویلون این آلبوم را شخصا اجرا کرده ام که به ایرانی بودن آن نگاه ویژه ای داشته است.

این نوازنده پیانو تاکید کرد: آلبوم “سلیانی” که در استودیو پارت و توسط بابک شهرکی ضبط شده دارای ۸ قطعه است که از این میان می توان به قطعاتی همچون “ساری گلین”، “آیریلیق”، “کوچه لر”، “باسقالی”، “سلیانی” و “بری باخ” نام برد. این آلبوم هم اکنون مراحل پایانی ساخت خود را سپری می کند و قرار بر این است تا پایان سال جاری منتشر شود.

پایان پیام/۴۳


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.