˝سوزن˝، برنده جایزه اول سینه‌فونداسیون فستیوال کن شد

۰۲خردادماه،

جایزه اول فیلم‌های کوتاه سینه‌فونداسیون شصت‌وششمین دوره فستیوال فیلم کن به ارزش ۱۵ هزار یورو به فیلم ˝سوزن˝ ساخته آناهیتا قزوینی‌زاده، فیلمساز ایرانی‌تبار اهداء شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، هیئت داوران بخش سینه‌فونداسیون به ریاست جین کمپیون، کارگردان سرشناس سینما، از میان ۱۵۵۰ فیلم کوتاه که از ۲۷۷ مدرسه فیلمسازی در سراسر دنیا برای شرکت در این بخش ارسال شده بود، ۱۸ فیلم دانشجویی را برگزیده و پس از نمایش این فیلم‌ها در فستیوال کن، آناهیتا قزوینی‌زاده از مدرسه هنر شیکاگو را بخاطر ساخت فیلم “سوزن” (Needle) به عنوان برنده جایزه اول شانزدهمین دوره سینه‌فونداسیون انتخاب کردند.

بنابر این گزارش، جایزه دوم این بخش به ارزش ۱۱هزار دو۲۵۰ یورو به فیلم‌ “در انتظار گرما” ساخته سارا هیرت از بلژیک و جایزه سوم نیز به ارزش ۷۵۰۰ یورو به صور مشترک به فیلم‌های “در تنگ ماهی” ساخته تودور کریستین جورجیو از رومانی و “پانداها” ساخته ماتیو ویژار از جمهوری چک اهداء شد.

همچنین با تضمین برگزارکنندگان فستیوال کن، اولین فیلم بلند برنده جایزه اول این بخش در فستیوال فیلم کن به نمایش درمی‌آید.

فیلم “سوزن” که به زبان انگلیسی ساخته شده، دربارهٔ دختربچه‌ای است که روزی که قرار است گوشش را سوراخ کند، پدر و مادرش با هم مشاجره می‌کنند.

جایزه سینه‌فونداسیون که به مسابقه فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد، با یک هیئت داوری مستقل از داوری بخش نخل‌های طلا، از سال ۱۹۹۸ میلادی به برنامه‌های فستیوال فیلم کن اضافه شد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.