˝سوم جمادی‌الثانی˝ به صحنه می‌رود

۱۹فروردین۱۳،

همزمان با ایام فطمیه؛

مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، سال ۹۲ را با اجرای نمایش ˝سوم جمادی‌الثانی˝ به مناسبت ایام فاطمیه آغاز می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین، “سوم جمادی‌الثانی” عنوان نمایشی به کارگردانی فرزین ریحانی است که از ۲۰ فروردین‌ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

فرزین ریحانی دربارهٔ‌ی این نمایش گفت: “سوم جمادی‌الثانی” نوشته‌ی آرمان طیرانی است و ماجرای شهادت حضرت فاطمه‌ی زهراء(س) را از زبان فرزند سقط شده‌‌اش؛ محسن(ع)؛ روایت می‌‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این نمایش مناسبتی، توان جلب نظر مخاطب عام را خواهد داشت یا نه؛ اظهار داشت: همواره در کارگردانی آثاری که به صحنه برده‌ام- چه مناسبتی و چه غیرمناسبتی- توجه خاصی به نظر مخاطب عام و غیرتئاتری داشته‌ام. البته نظر تماشاگرانی که از اهالی تئاتر می باشند همواره محترم است اما فکر می‌کنم باید بیشتر به نظرات مخاطبان غیرتئاتری توجه کنیم و نیاز و سلیقه‌ و رضایت ایشان را بیشتر در نظر داشته باشیم. با این حال چون هنوز نمایش “سوم جمادی‌الثانی” به صحنه نرفته است نمی‌توانم راجع به بازخورد آن نظری ارائه کنم اما امیدوارم این اثر مورد توجه قرار گیرد. چراکه عوامل اجرا همه‌ی تلاش خود را برای هرچه بهتر به صحنه رفتن این اثر به کار گرفته‌اند.

ریحانی همچنین از حمایت‌های حوزه هنری نسبت به آثار کارگردانان جوان و فارغ‌التحصیلان تئاتر تشکر کرد و گفت: روند اجراهای عموم تئاتر در حوزه هنری طی سال‌های اخیر نشان از حمایت این نهاد از آثار کارگردانان جوان تئاتر دارد. با توجه به این که دکتر رحمت امینی؛ رییس مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری؛ خود از دانشگاهیان است، حمایت‌های او از جوانان و دانشگاهیان بسیار هدفمند دنبال می‌شود که امیدوارم روند اجراهای این مرکز در راستای ارزش‌های حوزه هنری، همواره رو به رشد باشد.

گفتنی است، نمایش “سوم جمادی‌الثانی” به کارگردانی فرزین ریحانی از ۲۰فروردین‌ماه ۹۲- ساعت ۱۹- در تماشاخانه‌ی ماه حوزه هنری به مدت دوهفته میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/۵۲/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.