˝سیاه بازی شهر…˝ و دو تئاتر دیگر به کانون آیینی سنتی رسید

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

کانون نمایش‌های آیینی و سنتی از همه هنرمندان و فعالان این عرصه خواست تا اسناد مکتوب خود در این زمینه را به این کانون ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ممتاز به نقل از هنرآنلاین، کانون نمایش‌های آیینی و سنتی فراخوانی برای جمع آوری اسناد نمایش‌های ایرانی صادر کرد و از همه از همه هنرمندان و فعالان این عرصه – در همه استانها- خواسته شده تا ۱۵ شهریورماه اسناد مکتوب، تصویری و صوتی مربوط به پیشکسوتان شهر خود و یا اساتید درگذشته‌ای چون مرشد ولی الله ترابی، مرشد عباس زریری، مهدی مصری، سیدحسین یوسفی،‌ سعدی افشار، ماشاءالله وحیدی و ارحام صدر را به کانون نمایش‌های آیینی سنتی ارسال کنند.

۲۸ مرداد اولین اسناد اهدایی توسط رضا کریمی عراقی از مشهد که شامل دو فیلم سیاه بازی بود به کانون ارسال شد و اکنون جواد انصافی فیلم سیاه بازی نمایش “سیاه بازی شهر وارونه”، “بمب” و “دام” را در اختیار آرشیو نمایش‌های آیینی و سنتی گذاشت.

جواد انصافی بازیگر، کارگردان تئاتر و تلویزیون که تله تئاتر “بمب” را در سال ۵۹ و “دام” را سال ۶۰ بازی و کارگردانی کرد.
همزمان با برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی سنتی، که در شهریورماه برپا می‌شود، کانون نمایش‌های آیینی سنتی به منظور تجلیل از اساتید پیش کسوت و بزرگداشت زنده‌یاد مرشد ولی‌الله ترابی و سعدی افشار، نمایشگاهی برگزار خواهدکرد و این اسناد در آنجا به نمایش گذاشته خواهد شد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.