˝عرق سرد˝ یا ˝متروپل˝ یا ˝اسب ها می‌میرند˝؟

چرا تازه‌ترین فیلم کیمیایی عنوان ندارد/

تازه ترین فیلمنامه مسعود کیمیایی هنوز عنوان مشخصی ندارد و هر اسمی که به سازمان سینمایی ارائه شده با مخالف روبرو شده است.

به گزارش خبرنگار سینما خبرگزاری هنر ایران، مسعود کیمیایی فیلمساز کهنه کار سینمای ایران که آخرین فیلمش “جرم” در سی امین جشنواره بین المللی فیلم فجر روی پرده رفت و جایزه بهترین فیلم را دریافت کرد بعد از این فیلم هر پروانه ساختی که به وزارت ارشاد ارائه کرد رد شد. “دست تنها” نام اولین فیلمنامه ای بود که کیمیایی به سازمان سینمایی ارائه داد و این فیلمنامه از سوی وزارت ارشاد رد شدو قرار بود که در این فیلم اکبرزنجان پور و سعید راد و گلچهره سجادیه به ایفای نقش بپردازند که این اتفاق نیفتاد.

“تبعید سایه ها” نام فیلمنامه دیگری بود که از سوی مسعود کیمیایی ارائه شد و این فیلمنامه فقط موافقت اصولی گرفت و پروانه ساخت دائم به این فیلم داده نشد. فیلمنامه “تبعید سایه ها” در حال و هوای “سرب” یکی از تحسین شده ترین آثار کیمیایی پس از انقلاب بوده است . آغاز داستان از تهران در زمان رضا خان است.یک شب در خانه ای در تهران کشتار فجیعی رخ می دهد و از میان خیل کشته های آن شب تنها یک کودک زنده می ماند.کودک که گریان از خانه خارج شده،توسط یک خانواده قدیمی و متدین تهرانی پیدا می گردد و آن خانواده کودک را سرپرستی می کنند تا بزرگ شود.وقتی او در زمان جوانی از حقیقت هویت خود با خبر می گردد،برای یافتن ریشه های وجودش،راهی سفری به مسکو می گردد تا بتواند حقیقت را در مورد والدینش بیابد.فیلم یک بازه زمانی بیش از چهل ساله را پوشش می دهد و فیلمبرداری آن باید در ایران و روسیه انجام شود.

دلایل ساخته نشدن این فیلم و پروانه ساخت نگرفتنش تا به امروز مطرح نشده است.

فیلمنامه ای با سه عنوان مختلف

کیمیایی بعد از این که از ساخت “تبعید سایه ها” و “دست تنها” منصرف شد یک فیلمنامه دیگری را به سازمان سینمایی ارائه داد و این فیلمنامه پروانه ساخت گرفت اما حاشیه های مختلف سبب شد که این فیلمنامه عنوانی نداشته باشد. فیلمنامه ای که به ارشاد ارائه شد عنوانش “کلیدهای شکسته” بود اما با توجه به این که کلید نماد انتخاباتی “دکتر حسن روحانی ” ریس جمهور منتخب ملت ایران بود، کیمیایی برای این که شبهات سیاسی دامن فیلم تازه اش را نگیرد ، ترجیح داد که عنوان فیلمش را به “عرق سرد” تغییر دهد اما این عنوان با مخالفت ارشاد روبرو شد. “اسب ها می میرند ” و ” مترو پل” نام های دیگری بود که از سوی مسعود کیمیایی پیشنهاد شده است اما هنوز پاسخ مثبتی نگرفته است.

قرار است به زودی این فیلم جلوی دوربین برود.عوامل و بازیگرهایش مشخص شدند اما هنوز عنوان این فیلم مورد قبول دوستان در سازمان سینمایی واقع نشده است. کیمیایی برای ساخت این فیلم سینما “متروپل” لاله زار را بازسازی کرده است.

بازیگرانی که تاکنون در فیلم مسعود کیمیایی، حضورشان اعلام شده است، عبارتند از: محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی، مهناز افشار، پگاه آهنگرانی، شقایق فرهانی،یوسف مردایان،تیناپاکروان،ساعد سهیلی.


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.