˝عمارت جنبی انارستان˝ اثری موزیکال برای بزرگ‌سالان

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

ناصر آویژه در تدارک اجرای نمایشی موزیکال به نام ˝عمارت جنبی انارستان˝ برای بزرگ‌سالان است.

ناصر آویژه نمایش‌نامه‌نویس و کارگردان به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: در حال کار به روی نمایش موزیکال “عمارت جنبی انارستان” برای قشر بزرگ‌سال هستم در واقع متن این نمایش چند بار برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شد که به سبب مشغله کاری نتوانستم آن را به صحنه ببرم. متن نمایشنامه را گیتا داودی نوشته و اگر در مرحله بازبینی موفق شود در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه خواهد رفت.

او دربارهٔ متن نمایشنامه گفت: قصه در حرم‌سرای یکی از حاکمان دوره قاجار می‌گذرد.حاکمی که برای چندمین بار می‌خواهد زنی را به عقد خود در بیاورد. برای ۴۰روز به تهران احضار می‌شود و در این فاصله در حرمسرا اتفاقاتی می‌افتد تا عروس جوان را فراری دهند. این نمایش ۱۳ پرسوناژ دارد و ۱۵نفر هم حرکات فرم اجرا می‌کنند و اکثر تیپ‌های شناخته شده نمایش ایرانی مثل سیاه، تلخک و خواجه در آن حضور دارند.

 آویژه در ادامه افزود: قصه سمبلیک است و ضمن اینکه به جنبه سرگرمی در آن توجه شده است، مشکلات همیشگی که زنان در طول تاریخ ما با آن دست به گریبان بوده‌اند در آن بیان می‌شود و هر زنی در حرم‌سرا برای خود داستانی دارد که آن را بیان می‌کند. نویسنده نمایشنامه در سفری که به شیراز می‌کند و عمارت انارستان را می‌بیند ایده اولیه این نمایش در ذهنش شکل می‌گیرد. عمارت انارستان به گونه‌ای است که دو خانه مجاور هم از طریق زیرزمین به هم وصل می‌شوند و زنان خانه دیگر نمی‌توانند خارج بروند و درگیر فضای بسته‌ای می باشند. می‌شود این فضای بسته را به کل جامعه تعمیم داد و تصمیمی که آدم‌ها برای باز شدن فضا می‌گیرند.

نمایش در بخش‌هایی جنبه طنز دارد و شخصیت‌های چون خواجه ملین و خواجه مسکن دارد و همچنین مبارک یا همان تلخک که با حرف‌های نیش‌دار و تیز خود چیزهایی می‌گوید که شاید حرف دل بسیار از ما باشد.

انتهای پیام/
 


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.