˝فصل تامل˝ تاملی بر آثار تجسمی حوزه هنری است

۰۵خردادماه،

کاظم چلیپا:

یک نقاش معاصر گفت: دیدن آثار هنری ˝فصل تامل˝ برای مخاطبان به خصوص نسل جوان می‌تواند جذاب باشد و از طرفی مخاطبان با مرکز تجسمی حوزه هنری و آثار خلق شده در این مرکز آشنا می‌شوند.

به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه “فصل تامل” فعالیت سه سال مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است که این نمایشگاه روز ۶ خرداد ماه ساعت ۱۷ در موزه هنرهای معاصر افتتاح می گردد و از همان روز به مدت یک ماه در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.
کاظم چلیپا در خصوص برگزاری نمایشگاه سه سالانه تجسمی حوزه هنری گفت: برگزاری نمایشگاه اساسا خوب است زیرا آشکار کردن و نشان دادن آثار هنری لازم است چیزی که از آن باید اجتناب کرد پنهان کردن و عدم نمایش است.

وی با بیان اینکه آثار باید در معرض دید عموم قرار گیرد، افزود: برای مخاطبان به خصوص نسل جوان دیدن آثار هنری می تواند جذاب باشد و از طرفی مخاطبان با مرکز تجسمی حوزه هنری و آثار خلق شده در این مرکز آشنا می شوند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه حد مفاهیم ارزشی که از اهداف حوزه هنری است با برگزاری این نمایشگاه انتقال می یابد، تصریح کرد: این مفاهیم به طور غیر مستقیم انتقال می یابند البته انتقال فرهنگ ها و ارزش ها در دراز مدت صورت می گیرد. تاثیراتی که به مرور انتقال می یابند ماندگاری بیشتری دارند.

این هنرمند با اشاره به اینکه باید در نمایشگاه نشست های تخصصی برگزار شود، گفت: باید همزمان با ایام نمایشگاه نشست ها و همایش هایی را برگزار کرد و در این جلسات با نگاهی تخصصی به بررسی آثار پرداخت.

در نمایشگاه “فصل تامل” آثار هنرمندانی چون حسین نیرومند، کاظم چلیپا، مسعود شجاعی طباطباعی، حسین غلامی، حمید عجمی، مرتضی اسدی، محمد خزائی، احمدآقا قلی زاده، ایرج اسکندری ، غلامعلی طاهری ، احمد خلیلی، عبدالحمید قدیریان، نادر قشقایی و…. در معرض دید عموم قرار می گیرد. تعداد آثار نقاشی در نمایشگاه ۶۷ اثر، خوشنویسی ۱۰۰ اثر، نگارگری ۱۵ اثر، پوستر ۷۰ اثر، کاریکاتور۱۰۰ اثر و حجم سازی ۲۶ اثر است.

همزمان با افتتاح نمایشگاه در ۶ خرداد در نگارخانه ابوالفضل عالی ۸۰ اثر و در گالری خانه عکاسان نیز ۱۶۰ اثر دیگر به نمایش در می آیند. همچنین دو نشست پژوهشی یکی در ۲۸ خرداد ساعت ۱۶ و چهارشنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر برگزار می شوند.

انتهای پیام/

۶۵/۳۲


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.