˝لرزاننده چربی˝، ببر فستیوال روتردام را از آن خود کرد

۱۴ام بهمن ،

چهل‌ودومین فستیوال بین‌المللی فیلم روتردام در هلند که امسال بخش ویژه‌ای را به مرور سینمای ایران اختصاص داده بود، برگزیدگان خود را شناخت و فیلم ˝لرزاننده چربی˝ به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمد شیروانی از ایران به عنوان یک از سه برنده اصلی، موفق به دریافت جایزه ببر فستیوال روتردام شد.

به گزارش هنرآنلاین، بر اساس رای و نظر داوران بخش مسابقه، سه فیلم “لرزاننده چربی” به کارگردانی محمد شیروانی، “قاتل سگ من” به کارگردانی میرا فورنی تولید مشترک اسلواکی و چک و “سرباز جین” به کارگردانی دانیل هوسل از اتریش، موفق شدند جایزه ببر فستیوال روتردام (معادل ۱۵هزار یورو) را از آن خود کنند.

بنابر این گزارش، داوران این دوره بخش مسابقه ببر متشکل از فاطمه معتمدآریا بازیگر ایرانی، سرگئی لوزنیتسا فیلمنامه‌نویس و کارگردان روسی، کیس هین کارگردان هلندی، خوزه لوییس سین‌فوگوس مدیر هنری فستیوال فیلم اروپا سویل از اسپانیا و آی وِی‌وی فیلمساز و هنرمند چینی بودند. وی‌وی که ممنوع‌الخروج است نتوانست در مراسم شرکت کند و از خانه خود در پکن فیلم‌ها را داوری کرد.

به نوشته اسکرین دیلی، فیلم “لرزاننده چربی” که بعد از فیلم “ناف” دومین فیلم لبند داستانی این فیلمساز است، داستان مرد چاقی است که به یک آپارتمان کوچک نقل مکان می‌کند و…

محمد شیروانی ساخت فیلم‌های مستندی همچون “در پوست خود نمی‌گنجیم”، “صفر، بیست‌ و یک”، “رئیس‌جمهور میرقنبر” و “دستور آشپزی” را در کارنامه هنری خود دارد.

گفتنی است، چهل‌ودومین فستیوال بین‌المللی فیلم روتردام از روز ۲۳ ماه ژانویه تا روز ۳ ماه فوریه ۲۰۲۲ (۴ تا ۱۵ بهمن‌ماه) در شهر روتردام هلند برگزار ‌شود.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.