˝مرز شکسته˝، بهترین فیلم‌ فستیوال لایدن هلند شد

۲۶خردادماه،

فیلم کوتاه مستند ˝مرز شکسته˝ به کارگردانی کیوان کریمی، جایزه ویژه پنجمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تجربی لایدن در کشور هلند را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فیلم مستند “مرز شکسته” ساخته کیوان کریمی در تازهترین حضور بین‌المللی خود به عنوان نماینده سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی پنجمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تجربی لایدن در کشور هلند به روی پرده رفت و توانست جایزه ویژه این فستیوال را ازآن خود کند.

کیوان کریمی و دیگر عوامل فیلم مستند “مرز شکسته” بعد از دریافت این جایزه، برای ارج نهادن، ادامه دادن راه فیلمسازی و همچنین یاد و خاطره طاها کریمی، آن را به این کارگردان فقید سینمای ایران تقدیم کردند.

بنابر این گزارش، اعضاء هیئت داوران فستیوال فیلم‌های کوتاه تجربی لایدن در بیانیه خود اعلام کردند؛ با توجه به تنوع ژانر فیلم‌های بخش رقابتی، تعیین آنکه کدام فیلم، بهترین فیلم فستیوال است، برای ما بسیار مشکل بود. بنابراین از آنجایی‌که دو جایزه بهترین فیلم و بهترین فیلم دانشجویی به دو فیلم داستانی تعلق گرفت، ما متفق‌القول تصمیم گرفتیم که جایزه ویژه بهترین فیلم را به فیلم ایرانی “مرز شکسته” به کارگردانی کیوان کریمی به سبب موضوع فیلم و جنبه شاعرانه آن به رغم موضوع خشک‌اش تقدیم کنیم.

پنجمین دوره فستیوال بین‌المللی فیلم‌های کوتاه تجربی لایدن با حضور ۱۴۲ فیلم از ۵۱ کشور جهان در کشور هلند برگزار ‌شد.

“مرز شکسته” که موضوع آن در مورد قاچاق مواد سوختی است، تاکنون در تعدادی از فستیوال‌های داخلی و خارجی از جمله؛ فستیوال صوفیا بلغارستان، فستیوال تسالونیکی یونان، فستیوال فیلم اروگوئه، فستیوال فیلم‌های دانشجویی آلمان، فستیوال مدیاویو مجارستان، فستیوال فیلم‌های دانشجویی مدرسه فامو چک، فستیوال فیلم کوتاه بیلبائو در فستیوال فیلم‌های کوتاه و مستند بیلبائو زینبی در اسپانیا، فستیوال فیلم سینما حقیقت، فستیوال فیلم ماگما در نیوزلند و فستیوال بین‌المللی فیلم تولفا در ایتالیا به نمایش درآمده است.
این فیلم همچنین جایزه ویژه هئیت داوران فستیوال فیلم تولفا ایتالیا، جایزه ویژه هئیت داوران و جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان فستیوال فیلم ماگما نیوزیلند، جایزه بهترین فیلم مستند فستیوال واگن‌اف‌سی مکزیک، جایزه بهترین فیلم مستند فستیوال فیلم‌های دانشجویی فیلوفست اسلوونی را از آن خود کرده است.

مستند “مرز شکسته” در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش مستند اولین فستیوال بین‌المللی فیلم آمریکای لاتین با عنوان “آلبیوفرا ۲۰۱۲” نیز به نمایش درآمد و توانست جایزه بهترین فیلم بخش بین‌الملل را از آن خود کند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.