˝مستند ۴˝ حمیدی‌مقدم نوروزی می‌شود

سری جدی ˝مستند ۴˝ ایام نوروز از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، “مستند ۴” در ۱۵ قسمت در ایام نوروز به موضوعات مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی فرهنگی و اقتصادی می‌پردازد.

مستندهایی که در ایام نوروز از برنامه “مستند “» پخش خواهد شد عبارتند از:

– نامه به الیا /محصول ۲۰۱۰ امریکا / موضوع :به زندگی و کار یکی از بزرگترین کارگردانان تاریخ سینما “الیا کازان” می پردازد.

– بدهی سالاری / محصول ۲۰۱۱ یونان/ موضوع: این مستند به دلایل بدهکاری و ورشکستگی اقتصادی کشور یونان می پردازد و نگاهی انتقادی دارد به سیاست های پولی و اقتصادی اتحادیه اروپا و صندوق بین المللی پول که وضعیت یونان را به سقوط نزدیک کرده اند.

– من بروسلی هستم/ محصول ۲۰۱۱ کانادا/ موضوع: مستندی تازه دربارهٔ اسطوره هنر های رزمی بروسلی،این فیلم به پشت صحنه آثار او و زندگی و شخصیت وی می پردازد.

– شجاعت یک مرد/ محصول ۲۰۰۹ ایسلند/ موضوع: مستندی صمیمی از تلاش های پر امید مادری برای کودکش که به اوتیسم (در خود ماندگی) است.

– سفر به کرانه کیهان / محصول ۲۰۰۸ انگلستان و امریکا/ موضوع: مستندی چشم نواز و انیمیشن محور از داستان پیدایش زمین و ساختار زمین شناسی و لایه های آن

– ضایعات را مزه کنید / محصول ۲۰۱۰ آلمان / موضوع: ساکنان اروپا هر سال حدود ۱۰۰ میلیارد یورو مواد غذایی دور می ریزند و این مستند به این واقعیت تلخ می پردازد.

– شامپانزه / محصول/ ۲۰۱۲ تانزانیا و امریکا / موضوع: داستان یک شامپانزه یتیم که تلاش می کند تا برای زنده ماندن به عضویت گروه های دیگری از شامپانزه ها در آید.

– بطری / محصول ۲۰۰۹ آمریکا / موضوع: آسیب های بطری های آب معدنی به طبیعت

– شیاد / محصول ۲۰۱۲ انگلستان / موضوع: دربارهٔ جوانی است که با جعل هویت سعی دارد تا خودش را جای کودکان گم شده خانواده ها قرار دهد.

– ای کاش می دانستم / محصول ۲۰۱۰ چین / موضوع: تاریخچه شهر شانگ های،معماری، رشد اقتصادی و زندگی شهروندان آن شهر

– بودن و داشتن / محصول ۲۰۰۲ فرانسه / موضوع: روایت یک مدرسه یک اتاقه در یکی از روستاهای فرانسه که تنها یک معلم و چند دانش آموز دارد.

– مانند شیر قیام کنید / محصول ۲۰۱۲/ از معدود مستند های ساخته شده راجع به جنبش وال استریت است که غالبش به صورت مخفیانه و با ابزارهای آماتور فیلم برداری شده است.

– آتش فشان های آب های عمیق / محصول ۲۰۰۳ آمریکا/ موضوع: حیات در عمیق ترین نقاط آبهای دنیا

– ۵۶ آپ / محصول ۲۰۱۲ انگلستان / موضوع: اشخاصی که از سنین کودکی تا حال که ۵۶ سال سن دارند در هر دوره هفت ساله زندگی شان در این مستند به تصویر کشیده شده است.

– آخرین دیدار در آبادی / محصول ۲۰۱۱ آمریکا/ موضوع: بررسی موضوع کم آبی در مناطق مختلف جهان

“مستند ۴” به تهیه‌کنندگی محمد حمیدی مقدم در ایام نوروز ساعت ۱۴ به روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.