˝پردیس˝ حمید متبسم در ایران به صحنه می‌رود

۳۰اردیبهشت،

˝پردیس˝ پروژه‌ی تازه‌ی حمید متبسم، با صدای سالار عقیلی برای اجرا در ایران آماده می‌شود.

به گزارش هنرآنلاین، “پردیس” عنوان مجموعه آثاری از حمید متبسم است که به نقل از او، طی شش سال قبل برای ارکستری متشکل از ۳۵ ساز ایرانی، غربی و آواز نوشته شده است.

این مجموعه که بخشی از آن سال قبل با ارکستر کوچک‌تری به حمایت مرکز فرهنگی شونک هلند (SCHUNCK) با صدای سالار عقیلی در لندن اجرا شد، شامل هشت قطعه‌ مستقل و متفاوت است که قرار است، اوایل شهریور ماه امسال پس از طی مراحل اخذ مجوز و آمادگی ارکستر، در شهر تهران به روی صحنه برود و پس از آن در دو مجموعه مستقل صوتی و تصویری در دسترس علاقمندان قرار بگیرد.

حمید متبسم که پیش از این آثار متعددی برای ترکیب سازهای ایرانی ساخته و نوشته است، در مورد این آثار می‌گوید: ساختن قطعاتی برای ترکیب سازهای ایرانی و غربی متاثر از علاقه من به موسیقی گل‌ها و آثار علینقی وزیری، روح الله خالقی، حسین دهلوی و… است، تخصص و تجربه من همواره در زمینه سازهای ایرانی بوده و این اولین باری است که این نوع سازبندی را در آثارم بکار می‌گیرم.

وی در مورد نوازندگان این ارکستر و رپرتوار مجموعه “پردیس” افزود: بر خلاف اجرای شهر لندن، این ارکستر ۳۵ نفری را نوازندگان نسل جوان ایرانی و ساکن ایران تشکیل خواهند داد. همچنین رپرتوار مجموعه “پردیس” شامل قطعاتی در مایه‌های نوا، دشتی و ماهور بر اساس اشعاری از، فردوسی، مولانا، سیاوش کسرایی، اخوان ثالث و رضا متبسم است.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.