˝پسری که غذای پرنده می‌خورد˝ بهترین فیلم یونانی ۲۰۱۲

۱۷فروردین۱۳،

چهارمین دوره مراسم اعطاء جوایز سالانه سینمای یونان برگزار شد

مراسم اعطاء جوایز سالانه سینمای یونان با انتخاب درام ˝پسری که غذای پرنده می‌خورد˝ ساخته اکتوراس لیگیزوس به عنوان بهترین فیلم در شهر آتن برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فیلم “پسری که غذای پرنده می‌خورد” با اقتباس از رمان “گرسنگی” نوشته کنوت هامسون، زندگی فلاکت‌بار یک جوان فقیر و بیکار در خیابان‌های شهر آتن را به تصویر می‌کشد.

بنابر این گزارش، لیگیزوس پس از دریافت جایزه بهترین فیلم سالانه سینما یونان دربارهٔ فیلم خود گفت: “داستان مرد بسیار جوانی در آتن امروز است که تحصیلاتش را به اتمام رسانده و آماده کار است. ولی او یک هنرمند است و اطرافیانش به او می‌گویند که به درد هیچ کاری نمی‌خورد. با ملاحظه زندگی این مرد متوجه می‌شویم که شخصی کاملا مطرود است ولی در نهایت او شجاعت لازم برای درخواست کمک را پیدا می‌کند.”

جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه به تانوس آناستوپولس برای فیلم “دختر” اعطاء شد. در خلاصه داستان فیلم دختر آمده: وقتی میرتوی ۱۴ساله متوجه می‌شود که پدرش برای نپرداختن قرض‌های خود فرار کرده، پسر هشت ساله شریک پدرش را به گروگان می‌گیرد.

یانیس پاپادوپولوس، برای بازی در فیلم “پسری که غذای پرنده می‌خورد” جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد و آمالیا موتوسی، برای بازی در فیلم “سرور” جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن چهارمین دوره جوایز سالانه سینمای یونان را دریافت کردند.

به نوشته یورونیوز، فیلم “J.A.C.E” هم که در ۱۱رشته نامزد دریافت جایزه سالانه سینمای یونان بود، توانست جوایز بهترین گریم، بهترین بازیگر نقش‌ دوم مرد و زن، بهترین تدوین و بهترین طراحی صحنه را از ان خود کند. داستان فیلم “J.A.C.E” دربارهٔ یک پسر ۷ ساله اهل آلبانی است که پس از قتل عام خانواده‌اش، توسط دلالان کودک سر از آتن درمی‌آورد.

گفتنی است، چهارمین دوره مراسم اعطاء جوایز سالانه سینمای یونان توسط آکادمی فیلم هلنیک در مرکز فرهنگی اوناسیس در شهر آتن برگزار شد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.