˝پس از زمین˝ پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان شد

فیلم ˝پس از زمین˝ بالاتر از فیلم هیجانی ˝سریع و خشن ۶˝ در صدر جدول فروش هفتگی سینمای جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری هنر ایران ، فیلم تخیلی “پس از زمین” محصول کمپانی سونی با بازی «ویل اسمیت» در حالی با فروش ۴۵٫۵ میلیون‌ دلاری در صدر فروش بین‌المللی سینمای جهان قرار گرفت که در رقابت تنگاتنگ با فیلم اکشن «سریع و خشن ۶» (فروش ۴۵٫۳ میلیون دلار) محصول یونیورسال قرار داشت.

فیلم “پس از زمین” که در بیش از ۶۰ کشور جهان به روی پرده رفته است، بیشترین فروش خود را با ۸٫۵ میلیون دلار در روسیه تجربه کرد و پس از آن سینماهای مکزیک، فرانسه و انگلیس به ترتیب با فروش ۵٫۳، ۴ و ۳٫۵ میلیون دلاری از بهترین بازارهای فروش این فیلم بودند.

در مکان دوم جدول هفتگی فروش سینماهای جهان قسمت ششم فیلم «سریع و خشن» قرار گرفت که با فروش خارجی ۴۵٫۳ میلیون دلاری خود در این هفته فروش کل خود را به رقم ۴۰۰ میلیون دلار نزدیک کرد و در روزهای آینده مطمئنا رکورد فروش ۴۱۶ میلیون دلاری قسمت پنجم از این سری فیلم‌های اکشن را خواهد شکست و عنوان پرفروش‌ترین محصول سری فیلم‌های «سریع و خشن» را از آن خود خواهد کرد.

«سریع و خشن ۶» تا کنون با نمایش در ۸۲۰۰ سالن سینما در ۶۲ کشور جهان به مجموع فروش خارجی ۳۸۱ میلیون دلار دست یافته است که با احتساب ۲۰۲ میلیون فروش داخلی (آمریکای شمالی) در مجموع فروش کل خود را ۵۸۴ میلیون دلار رسانده است.

در مکان سوم جدول هفتگی فروش خارجی سینمای جهان قسمت سوم فیلم کمدی «خماری» محصول «برادران وارنر» ایستاده است که با فروش ۳۴٫۸ میلیون دلاری خود در ۸۳۰۰ سالن سینمای ۵۶ کشور، مجموع فروش بین‌المللی خود را به ۱۷۰ میلیون دلار رساند.

آخرین قیمت از کمدی سه گانه «خماری» برای دومین هفته پیاپی با فروش ۴٫۱ میلیون دلاری در ۷۲۸ سالن سینما در صدر فروش سینماهای آلمان قرار گرفت. همچنین این فیلم موفق شد ۳٫۶ میلیون دلار در ۱۱۷۳ سالن سینما روسیه را نیز در این هفته از آن خود کند.

فیلم «مرد آهنی ۳» محصول کمپانی دیسنی نیز در هفتمین هفته نمایش خود موفق شد میزان فروش خارجی خود را از مرز ۸۰۰ میلیون دلار عبور دهد و به فروش جهانی۱٫۱۹۷ میلیارد دلار دست یافته و نام خود را به عنوان پنجمین فیلم پرفروش جهان، هفتمین فیلم پرفروش در گیشه بین‌المللی و هفدهمین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا ثبت کند. 

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.