˝پیشتازان فضا˝ صدرنشینی را از ˝مرد آهنی۳˝ گرفتند + جدول

۳۰اردیبهشت،

در سینماهای آمریکا و کانادا

دومین قسمت اکشن ماجراجویانه ˝پیشتازان فضا به سوی تاریکی˝ (۳D) ساخته جی.جی آبرامز از محصولات کمپانی پارامونت در اولین هفته اکران خود در سینماهای آمریکا و کانادا، با ۷۰/۵ میلیون دلار فروش رتبه اول باکس‌آفیس این هفته را از آن خود کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل هنرآنلاین، فیلم سه‌بعدی “پیشتازان فضا به سوی تاریکی” در حالی توانست در هفته آغازین اکران خود رتبه اول فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته را از آن خود کند که اکشن “مرد آهنی۳” ساخته شین بلک (در سومین هفته اکران خود) توانست با ۳۵/۱ میلیون دلار جایگاه دوم و درام “گتسبی بزرگ” ساخته باز لورمان (در دومین هفته اکران خود) با ۲۳/۴ میلیون دلار در جایگاه سوم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های هفته قرار گرفتند.

دومین قسمت فیلم “پیشتازان فضا به سوی تاریکی”، دوازدهمین فیلم از سری فیلم‏‌های “پیشتازان فضا” محسوب می‌شود که با کارگردانی جی.جی آبرامز به عنوان ادامه‏‌‍‌ای برای فیلم “پیشتازان فضا” که در سال ۲۰۰۹ میلادی ساخته شد، روی پرده‌ سینماها رفته است.

فیلمنامه “پیشتازان فضا به سوی تاریکی” را روبرتو اورکی و الکس کورتزمان به صورت مشترک با هم نوشتند و تمام صحنه‌های آن نیز در شهر کالیفرنیا فیلمبرداری شده است.

در خلاصه داستان “پیشتازان فضا به سوی تاریکی” آمده: از پرسنلی که در سفینه اینترپرایز کار می‌کنند درخواست می‌شود سفر فضایی‌شان را تمام کرده و به خانه‌هاشان در روی کره زمین برگردند. اما کاپیتان کرک تصمیم می‌گیرد کار خود را ادامه دهد و به یک شکارچی بسیار قدرتمند انسان تبدیل خواهد شد و هدف اصلی او پیدا کردن فردی است که یک سلاح کشتار جمعی را حمل می‌کند و قصد ضربه زدن به بشریت را دارد. به این ترتیب خدمه سفینه یا باید منتظر مرگ در زمین باشند و یا به کاپیتان کرک بپیوندند تا این فرد خطرناک به خواسته‌هایش که نابودی انسان‌های زمین یکی از آنهاست نرسد.

در فیلم سه‌بعدی “پیشتازان فضا به سوی تاریکی” محصول کمپانی پارامونت پیکچرز که با بودجه‌ای در حدود ۱۹۰ میلیون دلار ساخته شده بازیگرانی همچون؛ کریس پاین، زاکاری کوئینتو، زویی سالدانا، بندیکت کامبرباچ، کارل اوربان، جان چو، آلیس ایو، بروس گرین وود، سایمون پگ ایفای نقش کردند.

به نوشته باکس‌آفیس نیوز، با احتساب فروش فیلم‌های “مرد آهنی۳” و “گتسبی بزرگ” در این هفته، مجموع فروش این دو فیلم در سینماهای آمریکا و کانادا به ترتیب به ۳۳۷ و ۹۰/۱ میلیون دلار رسید.

همچنین فیلم‌های “درد و گنج” با ۳۸درصد اُفت و ۳/۱ میلیون دلار، “کوردز” با ۲۴درصد اُفت و ۲/۷۵ میلیون دلار، “۴۲” با ۴۰درصد اُفت و ۲/۷۳ میلیون دلار، “فراموشی” با ۴۶درصد اُفت و ۲/۲۲ میلیون دلار، “Mud” با ۱۵درصد اُفت و ۲/۱۶ میلیون دلار، “تایلر پری تقدیم می‌کند” با ۵۳درصد اُفت و ۲/۱۵ میلیون دلار و “ازدواج بزرگ” با ۵۶درصد اُفت و ۱/۱ میلیون دلار فروش به ترتیب در رتبه‌های چهارم تا دهم فهرست پرفروش‌ترین فیلم‌های این هفته قرار گرفتند.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.