˝کلاس هنرپیشگی˝ داوودنژاد برای اهالی رسانه

برنامه هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد

سی‌و‌یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که برخلاف پیش‌بینی‌ها، فیلم‌های اکران شده از کارگردان‌های نام آشنا و مطرح تا روز هفتم، آنطور که باید نتوانستند انتظارات تماشاگران و اهالی رسانه را برآورده کنند و برعکس یکی دو فیلم کم حاشیه و بی‌ادعا که کمتر کسی روی آنها حساب باز می‌کرد توانستند تا حدی نظر اهالی رسانه و منتقدان را به خود جلب کنند.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، فردا (۱۹بهمن‌ماه) در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد پنج فیلم “کلاس هنرپیشگی”، “تاج محل”، “بشارت به یک شهروند هزاره سوم”، “استرداد” و “به خاطر پونه” برای اهالی رسانه و هنرمندان نمایش داده می‌شود و پس از نمایش هر فیلم نیز مطابق روزهای قبل نشست پرسش و پاسخ و گفت‌وگو با فیلمسازان برگزار می‌شود.

“کلاس هنرپیشگی”، ساعت ۱۰

فیلم “کلاس هنرپیشگی” تازهترین ساخته بلند سینمایی علیرضا داوودنژاد، کارگردان نام آشنای سینما کشورمان در اولین سانس هشتمین روز جشنواره فیلم فجر در برج میلاد روی پرده می‌رود.

فیلمنامه‌نویس “کلاس هنرپیشگی” را خود علیرضا داودنژاد نوشته و داستان آن بازسازی و تاثیر تحولات روز اجتماعی بر مناسبات خانوادگی در یک کلاس هنرپیشگی است.

احترام‌سادات حبیبیان، کبری حسن‌زاده، رضا داودنژاد، محمدرضا داودنژاد، علی داودنژاد، زهرا داودنژاد، ‌زهرا حبیبیان، عباس حبیبیان و مسعود میری بازیگران این فیلم می باشند.

علیرضا داوودنژاد، متولد سال ۱۳۳۲ تهران، فیلم‌هایی همچون “نازنین”، “شاهرگ”، “جایزه”، “خانه عنکبوت”، “بی‌پناه”، “خلع سلاح”، “هشت پا”، “نیاز”، “عاشقانه”، “مصائب شیرین”، “بچه‌های بد”، “ملاقات با طوطی”، “هوو”، “تیغ‌زن” و “مرهم” را در کارنامه سینمایی خود دارد.

“تاج محل”، ساعت ۱۳/۳۰

در سانس دوم امروز برای اهالی رسانه در برج میلاد فیلم “تاج محل” به کارگردانی دانش اقبالشاوی و به تهیه‌کنندگی سیدرضا میرکریمی و سازمان توسعه سینمایی سوره حوزه هنری اکران می‌شود.

فیلمنامه “تاج محل” را کریم نیکو‌نظر و دانش اقباشاوی به صورت مشترک نوشته‌اند و داستان آن دربارهٔ حسین، مردی متدین و انسان‌دوست اهل آبادان است. این مرد ۶۰ ساله علی‌رغم میل باطنی مجبور می‌شود کاری انجام دهد که نتایج آن او را درگیر مسائلی می‌کند که…

عبدالجبار اقباشاوی،‌ شهلا پرویزمرادی، جهانگیر میرشکاری، پریوش نظریه، تیما امیری، ابوذر کهن‌زاده، علیرضا زمانی‌نسب، مریم نعیم‌زاده، علی مردانه، سهیلا ره‌گشا و صادق فیروزی بازیگران فیلم “تاج محل” می باشند.

دانش اقباشاوی، متولد سال ۱۳۵۸ آبادان، فیلم‌های کوتاه “به آبادان خوش آمدی”، “پل معلق”، “دربا”، “یادگاری” و “مطلوب” را در کارنامه هنری خود دارد.

“بشارت یه یک شهروند هزاره سوم”، ساعت ۱۶/۱۵

در سومین سانس ششمین روز جشنواره فیلم فجر “بشارت یه یک شهروند هزاره سوم” به کارگردانی محمدهادی کریمی و تهیه‌کنندگی علی لدنی روی پرده می‌رود.

فیلمنامه “بشارت یه یک شهروند هزاره سوم” را محمدهادی کریمی بر مبنای فیلمنامه “باریکه راه مزرعه” نوشته الهی احمدی به رشته تحریر درآورده و دربارهٔ شخصیتی به نام مینو اسن که در تب‌و‌تاب رسیدن به آرزویی که سال‌ها انتظارش را می‌کشیده با یک دعوت مواجه می‌شود. دعوتی که یک سوی آن دشواری‌های طاقت فرساست و سوی دیگر آرامشی که برای او بی معنا است. اما مینو اولی را بر می‌گزیند.

هنگامه قاضیانی، مهدی احمدی، فرخ نعمتی، امیرحسین آرمان، ساعد سهیلی، خاطره اسدی، شهرزاد کمال‌زاده، احمد ساعتچیان، حمید فرخ‌نژاد، نیکی کریمی و بیتا فرهی بازیگران “بشارت یه یک شهروند هزاره سوم” می باشند.

محمدهادی کریمی متولد ۱۳۵۱ تهران، فیلم‌های سینمایی “غیر منتظره”، “امشب شب مهتابه” و “برف روی شیروانی داغ” را در کارنامه سینمایی خود دارد.

“استرداد”، ساعت ۱۹/۳۰

فیلم سینمایی “استرداد” به کارگردانی علی غفاری و تهیه‌کنندگی محسن آقا‌علی‌اکبری و بنیاد سینمایی فارابی به عنوان چهارمین فیلم روز ششم در برج میلاد روی پرده می‌رود.

فیلمنامه “استرداد” را مهدی رضازاده و علیرضا طالب‌زاده به صورت مشترک با هم نوشته اند و داستان آن پس از پایان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد تا متفقین غرامت ایران را بپردازند.

حمید فرخ‌نژاد، فرهاد قائمیان، آلیسا کاچار، الکساندر ناوانف، سیاوش چراغی‌پور و ‌صالح میرزا‌آقایی بازیگران فیلم “استرداد” می باشند.

علی غفاری، متولد سال ۱۳۴۶ تهران، فیلم‌های سینمایی “شاهرگ” و “چراغ قرمز” را در کرانامه سینمایی خود دارد.

“به خاطر پونه”، ساعت ۲۲

“به خاطر پونه” به نویسندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی نیز آخرین فیلم روز هفتم است که در برج میلاد برای اهالی رسانه اکران می‌شود.

“به خاطر پونه” یک ملودرام اجتماعی است که به تقابل سنت و مدرنیته می‌پردازد و در آن شخصیت اصلی با تردید بسیار وارد ماجراهایی می‌شود. داستان فیلم زندگی زوجی به نام مجید و پونه را روایت می‌کند که به سبب اختلافات فرهنگی زندگی مشترک‌شان دست خوش تغییراتی می‌شود.

فرهاد اصلانی، هانیه توسلی، علی افشین‌راد، بهاره ریاحی، حوری امیری، نیره فراهانی، ترلان پروانه، پروین ملکی، محمدعلی ساربان، کامران دهقان، محمدباقر صفانور، شبنم عبدالهی، مازیار شمس، سعید روشن، حامد نوروزی، سجاد افشاریان، فاطمه مرتاضی، مهدی رضایی، ایرج یاوری‌فر، بهنام کسمایی، مهدی ذوذهب، الهه جعفری، حسن تسعیری، شهاب نعیمی، حسام موسوی، سیدمهدی حجازی، علی بابلی و علیرضا آقازاده بازیگران فیلم سینمایی “به خاطر پونه” می باشند.

هاتف علیمردانی پیش از این فیلم سینمایی “راز دشت تاران” را جلوی دوربین برده است.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.