˝گذشته˝ در جشنواره تورنتو با برنده نخل طلا رقابت می‌کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

در حضور کارگردانان سرشناس سینما/

فیلم ˝گذشته˝ به کارگردانی اصغر فرهادی به همراه آثار شاخص سینمای جهان و برنده نخل طلای کن در جشنواره فیلم تورنتو حضور خواهد یافت.

به گزارش ممتاز به نقل از هنر ایران، برگزارکنندگان سی‌وهشتمین جشنواره فیلم “تورنتو” از فیلم “گذشته” و دیگر آثار معروف جشنواره کن و همچنین فیلم زندگی “نلسون ماندلا” برای حضور در معتبرترین اتفاق سینمایی آمریکای شمالی دعوت کردند.

فیلم “گذشته” به کارگردانی اصغر فرهادی که امسال در جشنواره کن رقابت برای کسب نخل طلا را به “آبی گرمترین رنگ است” ساخته “عبداللطیف کشیش” واگذار کرد، این‌بار در جشنواره تورنتو یک‌بار دیگر به همراه این فیلم حضور خواهد داشت.

فیلم زندگی “نلسون ماندلا” با عنوان “راه طولانی تا‌ آزادیی “ولین نمایش خود را با بازی “اوریس البا” در نقش “ماندلا” در جشنواره تورنتو تجربه خواهد کرد.

همچنین فیلم زندگی نامه “جولیان آسانژ”، بنیانگذار “ویکی‌لیکس” نیز با بازی “بندیکت کامبرباچ” دیگر فیلم‌ شاخص جشنواره تورنتو خواهد بود که برای اولین‌بار در این فستیوال به روی پرده می‌رود.

 از دیگر آثار شاخص حاضر در جشنواره فیلم تورنتو می‌توان “۱۲ سال بردگی” ساخته “استیو مک‌کوئین”، “جاذبه” ساخته “آلفونسو کواران” (فیلم افتتاحیه جشنواره ونیز ۲۰۲۲)، “زیبایی بزرگ” به کارگردانی “پائولو سورنتینو”، “تنها عشاق زنده ماندند” ساخته “جیم جارموش”، “جوان و زیبا” به کارگردانی “فرانسوا اوزون”، “هجوم” ساخته “ران هاوارد”، “روز کارگر” به کارگردانی “جیسون ریتمن”، “سوم شخص” از “پائول هاگیس” و “والسا‌، مرد امیدوار” به کارگردانی “آندری وایدا” اشاره کرد.

سی‌وهشتمین جشنواره فیلم تورنتو از تاریخ ۵ تا ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۲ برگزار می‌شود.

پایان پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.