˝گریس از موناکو˝ جشنواره کن را افتتاح می کند

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

شصت و هفتمین دوره جشنواره بین المللی فیلم کن با نمایش فیلم ˝ گریس از موناکو˝ به کارگردانی اولیویه دان افتتاح می گردد.

به گزارش خبرنگار ممتاز به نقل از هنرآنلاین، نیکول کیدمن در این فیلم نقش گریس کلی را بازی می کند که در دهه پنجاه ستاره هالیوود بود و بعد ها ملکه کشور کوچک موناکو در جنوب فرانسه شد.تیم راث در این فیلم نقش همسر گریس کلی و پادشاه موناکو را ایفا می کند.

“گریس از موناکو” را شرکت استون انجلز با حمایت مالی شرکت هندی یاش راج فیلمز تهیه کرده و استودیوی واینستین حق پخش فیلم در آمریکا را به عهده گرفته است.دیگر بازیگران فیلم عبارتند ازپاز وگا فرانک لانجلا، پارکر پوسی، ژان بالیبار، درک جاکوبی.این فیلم در حالی جمعه به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره کن معرفی شد که شرکت واینستین پنجشنبه اکران این فیلم در آمریکا را را تا زمانی نامعلوم به تعویق انداخت. این فیلم قرار بود از ۱۴ مارس روی پرده برود.

انتخاب “گریس از موناکو” به عنوان افتتاحیه جشنواره کن می‌تواند پایانی بر انتقادات آشکار اولیویه دان از واینستین درمورد تغییرات پیشنهادی این شرکت درمورد بخش‌هایی از فیلم باشد و همچنین می‌تواند توضیح دهد چرا واینستین تاریخ اکران فیلم را به تعویق انداخت.کلی سال ۱۹۵۶ در مراسمی که به ازدواج قرن معروف شد با پرنس رنیه سوم ازدواج کرد. او پیش از آن در هالیوود یک ستاره معروف بود. کلی با تعدادی از بزرگان دنیای فیلمسازی مانند جان فورد، آلفرد هیچکاک و فرد زینه‌مان کار کرده بود و در ۱۹۵۵ برای “دختر روستایی” برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد.

داستان “گریس از موناکو” در سال‌های آغازین دهه ۱۹۶۰ روی می‌دهد. هیچکاک به طور ناگهانی نقش اصلی فیلم “مارنی” را به کلی پیشنهاد داد و این هم‌زمان شد با اولتیماتوم دولت فرانسه به پرنس رنیه سوم درمورد اصلاح قوانین مالیاتی موناکو. پس از آن کلی ناچار شد بین ستاره بودن در هالیوود و نقش تازه خود به عنوان پرنسس موناکو، یکی را انتخاب کند.
کلی سال ۱۹۲۹ در فیلادلفیا متولد شد و در سال ۱۹۸۲ در یک سانحه رانندگی در مونته کارلو درگذشت. “نیمروز” ساخته فرد زینه‌مان، “موگامبو” اثر جان فورد و “پنجره عقبی”، “ام را برای قتل بگیر” و “دستگیر کردن دزد” هر سه به کارگردانی هیچکاک از جمله فیلم های کلی است.

“گریس از موناکو” ۱۴ مه هم‌زمان با آغاز جشنواره کن در فرانسه و چند شهر در سراسر دنیا اکران می‌شود. شصت و هفتمین دوره جشنواره فیلم کن ۱۴ تا ۲۵ مه (۲۴ اردیبهشت تا ۴ خرداد) برگزار می‌شود.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.