˝ دایره گچی قفقازی˝ سمندریان در نمایشگاه قاب‌های چهل ساله / پوستر صدای یک نمایش است

فروردین ۱۴۰۳

پوستر نمایش˝ دایره گچی قفقازی˝ از آثار اجرا شده توسط زنده یاد حمید سمندریان اولین پوستری بود که در نمایشگاه قاب‌های چهل ساله در تئاتر شهر رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، مراسم افتتاحیه نمایشگاه قاب ‌های چهل ساله  به مناسبت چهل سالگی مجموعه تئاتر شهر و همزمان با گرامیداشت اولین سالگرد درگذشت استاد حمید سمندریان عصر روز قبل (شنبه ۲۲ تیر) در تئاتر شهر برگزار شد.

بر اساس این خبر در این مراسم هنرمندان و مسئولان تئاتر شهر و اصحاب رسانه حضور داشتند . اسماعیل خلج، اکبر زنجانپور، حسین پاکدل، رضا صابری ، مجید امرایی، پیمان شریعتی، از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای مراسم حاضرین به احترام درگذشت حمید سمندریان یک دقیقه سکوت اختیار کردند پس از آن اکبر زنجانپور در سخنانی کوتاه گفت: ۴۰ سال، قدمت بسیاری برای ساختمان تئاتر شهر نیست. توقع تاریخی ما اینست که این ساختمان ۸۰۰ سال عمر کند و باید به این ساختمان بیشتر رسیدگی شود.

ابراهیم حسینی از برگزار کنندگان این نمایشگاه و همچنین از هنرمندان حوزه تجسمی در گزارش خود از برپایی این نمایشگاه گفت: به مناسبت چهل سالگی تئاتر شهر چهل پوستر برگزیده چهل سال اخیر تئاتر در این نمایشگاه گردآوری شده اند که اکثر آثار گرافیست‌های مطرح کشور در این مجموعه حاضر است.

وی در ادامه افزود: حالا پس از ۴۰سال پوسترهای تئاتر حرف می‌زنند و یک پوستر صدای یک نمایش است.  از همه طیفی در این نمایشگاه  اثر وجود دارد همچنانکه سن بیشترین گرافیست این مجموعه ۸۵ و جوان ترین آنها ۲۵ سال است.

در مراسم رونمایی هم از اولین اثری که رونمایی شد پوستر نمایش” دایره گچی قفقازی” از آثار اجرا شده توسط زنده یاد حمید سمندریان بود.

انتهای پیام/۵۳
 


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.