ҳ̸Ҳ̸ҳ مهریه به قهریه تبدیل شده است ҳ̸Ҳ̸ҳ

به گزارش ملت ایران، رییس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان گفت: اگر مهریه‌ به تناسب توان مالی مرد تعیین شود، او می‌تواند آن را بتدریج به زن بپردازد و این کار باعث می‌شود که به مرد فشارمالی وارد نشود علاوه بر آن می‌توان مهریه را از طریق سهام سرمایه گذاری کرد.

کبری خزعلی در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ازطریق سهام سرمایه گذاری به ارزش مهریه افزوده می‌شود و بهتر از پس انداز آن در بانک و تبدیل مهریه به زیور آلات است.
وی در ادامه تاکید کرد:‌ برای دستیابی به این هدف باید فرهنگ سازی شود. براساس یک فرهنگ غلط عده‌ای از زنان با درخواست مهریه‌های نجومی فقط به فکر اصل مهریه هستند، این در حالیست که می‌توان از طریق سرمایه‌گذاری مهریه‌هایی که بر اساس شرایط واقعی تعیین شده‌اند زمینه اشتغال جوانان در کارخانه‌ها و شرکت‌ها را فراهم کرد.
مهریه به قهریه تبدیل شده است
رییس شورای فرهنگی- اجتماعی زنان با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر مهریه به قهریه تبدیل شده است، گفت: هنگام بروز مشکل در زندگی مشترک از آن به عنوان حربه‌ای برای زور آزمایی استفاده می‌شود؛ اما این کارغلط است.

خزعلی در پایان تاکید کرد: مهریه نباید جایگاه اقتصادی صرف پیدا کند و حربه‌ای برای برنامه ریزی اختلافها و کشاندن آن به دادگاه‌ها شود،چراکه مهریه یک هدیه از سوی شوهر به زن است. اگر بر اساس فرهنگ اسلامی مهریه تعیین شود، رقمهای نجومی پیدا نمی‌کند.

✿✿✿ ممنون از بازدید شما " دوست گرامی " ✿✿✿

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.