آئودی با کواتروی ۸۰۰ اسب بخاری به فرانکفورت می‌رود

۱۲ تیرماه ۱۳،

آئودی با کواتروی ۸۰۰ اسب بخاری به فرانکفورت می‌رود

Bookmark and Share

آئودی با انتشار یافتن طرح‌های کانسپت تازهی برای مدل کواترو، از رونمایی این خودرو در نمایشگاه فرانکفورت در ماه آینده میلادی خبر داد. در حالی که قبلاً تصور می‌شد قدرت این ماشین حدود ۶۰۰ اسب بخار باشد، گفته می‌شود قوای محرکه این خودرو حدود ۸۰۰ اسب بخار است. 

براساس این کانسپت نمونه مدرنی از مدل کلاسیک کواترو ساخته می‌شود که برای اولین بار در سال ۱۹۸۴ عرضه شد و یکی از مهم‌ترین مدل‌های تاریخ این کارخانه آلمانی است. 

آئودی مدل تازه را در تعدادی محدود عرضه خواهد کرد. قرار است این خودرو در بخش کواتروی آئودی در نکازاولم آلمان ساخته شود با حدود دویست هزار دلار گران‌ترین ماشین آئودی باشد. قبلاً گفته می‌شد این خودرو به مناسبت سی‌امین سال عرضه کواترو در سال ۲۰۲۴ فروخته می‌شود. اما الان شایعاتی مطرح شده که براساس آن آئودی این خودرو  را در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه خواهد کرد. زمان دقیق عرضه این خودرو همزمان با رونمایی آن در نمایشگاه فرانکفورت اعلام خواهد شد.   

یکی از اهداف آئودی از ساخت این ماشین علاوه بر حضور در بازار خودروهای سوپراسپرت با تولید محدود، نمایش توانش در ساخت نیروی محرکه هیبرید است. نیروی کواترو با ترکیبی از یک موتور  هشت سیلندر چهار لیتری و یک موتور الکتریکی تأمین می‌شود. این دو موتور با هم بیش از ۸۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. 

آئودی برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ با رونمایی از کانسپتی برای کواترو در نمایشگاه پاریس، علاقه‌اش را به عرضه دوباره این مدل نشان داد. با افزایش فعالیت ب ام و، جگوار و مرسدس بنز در ساخت مدل‌های دو دیفرانسیل، آئودی که این محدوده از بازار را متعلق به خود می‌دانست تصمیم گرفت با‌ پروژه کواترو سابقه خود را در ساخت مدل‌های دو دیفرانسیل به خریداران یادآوری کند. 

مدیران آئودی خبر داده‌اند که تمرکز این کارخانه در نمایشگاه فرانفکورت، نمایش قدرت آئودی در ساخت ماشین‌های دو دیفرانسیل است. 

از کانسپت کواترو تنها همین دو طرح انتشار یافته است و جزییات رسمی بیشتری از آن در دسترس نیست. به نظر می‌رسد آئودی برای کاهش هزینه ساخت این ماشین می‌خواهد آن را بر روی نمونه‌ای از پلتفرم ام‌ال‌بی گروه فولکس‌واگن بسازد که اکنون آئودی ای‌۵ روی آن ساخته می‌شود. 

آئودی با کواتروی ۸۰۰ اسب بخاری به فرانکفورت می‌رود

فاصله بین دو محور کانسپتی که در سال ۲۰۱۰ نمایش داده شد ۲۶۰۰ میلی‌متر بود. اما اگر قرار باشد این مدل بر روی پلتفرم آئودی ای۵ ساخته شود، این میزان به ۲۸۱۰ میلی‌متر افزایش خواهد یافت. این افزایش فاصله نسبت‌های خودرو را کمی تغییر خواهد داد و فضای داخلی ماشین را بیشتر خواهد کرد. 

طول ماشین هم به جای ۴۲۸۰ میلی‌متر در کانسپت پیشین به حدود ۴۵۰۰ میلی‌متر افزایش خواهد یافت که کمی کمتر از ای۵ است. عرض (۱۸۶۰ میلی‌متر۹ و ارتفاع (۱۳۳۰ میلی‌متر) ماشین اما به نظر با کانسپت سال ۲۰۱۱ یکی باشد. 

قوای محرکه تغییر بزرگ دیگر کانسپت تازه نسبت به ماشینی است که سه سال پیش نمایش داده شد. آئودی در سال ۲۰۱۱ یک موتور پنج سیلندر دو و نیم لیتری با ۴۰۸ اسب بخار برای کواترو انتخاب کرده بود. اما امسال موتوری که برای کواترو در نظر گرفته شده همان موتور تقویت شده هشت سیلندری است که آئودی آن را برای مدل آراس۶ ساخته است و بیش از ۶۰۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند. همراه کردن این موتور با موتوری الکتریکی که ۱۷۰ اسب بخار نیرو تولید می‌کند قوای محرکه ماشین را به حدود ۸۰۰ اسب بخار افزایش می‌دهد. 

باتری‌های لیتیوم-یون در کف ماشین قرار گرفته  که هم با اتصال مستقیم به برق شارژ می‌شود و هم انرژی آزاد شده هنگام ترمز گرفتن را ذخیره می‌کند. 

نیروی موتور از طریق یک جعبه دنده هفت سرعته با کلاچ دوتایی به چهار چرخ‌ منتقل می‌شود و تعویض‌دنده از طریق پدال‌هایی انجام می‌شود که پشت فرمان قرار گرفته است. منابعی در داخل آئودی گفته‌اند شتاب صفر تا صد کیلومتر ماشین زیر چهار ثانیه است و حداکثر سرعت آن به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت نزدیک است. 

برچسب ها : نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۲۴ | آئودی کواترو کانسپت | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۸/۱۷
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.