«آئین نگارش و گزارش نویسی» به روایت اسدالله بقایی‌نائینی

دوشنبه ۲ مرداد – ۰۴:۴۲:۲۸ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- «آشنایی با آیین نگارش و گزارش نویسی در ادب فارسی» عنوان کتابی است از اسدالله بقایی نائینی که وی در این اثر فرهنگی شیوه مکاتبه و گزارش نویسی را برای آحاد مردم پارسی زبان به نگارش درآورده است. این اثر در انتشارات سوره مهر مراحل آماده سازی را سپری می کند.
به گزارش خبرگزاری ممتاز، اسدالله بقایی نائینی درباره این اثر اظهار داشت:در بین مردم به خصوص کارکنان ادرات و سازمان‌ها در مورد آداب نگارش، یک نوع خلایی احساس می‌شود که می‌بایست به صورت عملی و کاربردی مرتفع گردد. برای تحقق این منظور ضرورت دارد شیوه‌نامه‌ای کاربردی در اختیار اهل ادب قرار گیرد.
بقایی نائینی در ادامه افزود: این کتاب تکمیل شده جزوه درسی من در دانشگاه است که از بیست و پنج سال پیش برای دانشجویان تهیه و به ضرورت در طول این دوران تکمیل شده است. در واقع جزوه بیست و پنج ساله من در دو سال گذشته با یک نگرش کاربردی به در قالب یک مجلد به زودی منتشر می‌شود.
این استاد دانشگاه همچنین به عناوین کتاب اشاره کرده٬ افزود: کتاب به هشت فصل تقسیم شده که نوشته‌ی خوب، نامه و گزارش آداب سخن٬ روش تحقیق٬ نمونه نثر و نظم فارسی از جمله عناوین مطروحه کتاب می‌باشند.
گفتنی است از اسدلله بقایی تاکنون پنج گنج پارسی شامل تلخیصی از آثار شاعرانی چون سعدی٬ مولانا٬ عطار٬ نظامی و فردوسی و منتشر شده است همچنین کتاب «کجاوه سخن» اثر دیگری از این پژوهشگر و استاد دانشگاه است که وی در این اثر نیز تلخیصی از اشعار و نثر فارسی بزرگان ادبیات از رودکی تاکنون را در این مجلد گردآوری کرده است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۳۱۶۴۲۲۸۱۴۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.