آئین‌نامه ایمنی کار با ماشین آلات عمرانی منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین نامه ایمنی کار با ماشین آلات عمرانی در یکصد و یکمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی که مشتمل بر ۳ فصل و ۱۳۶ ماده و ۴ تبصره به استناد مواد ۸۵ و ۹۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تدوین شده بود در دهم مردادماه امسال به تصویب وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید و ۲۸ شهریورماه نیز در روزنامه رسمی کشور منتشر شد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه در اینباره، گفت: یکی از مهمترین فعالیت های اقتصادی، اجرای پروژه های عمرانی در قالب راهسازی، سد سازی، ساختمان سازی، راهداری و نظایر آن بوده که می تواند گام های اساسی را در پیشرفت زیرساخت های کشور بردارد که نتیجه آن عمران و آبادانی در بخش های حمل و نقل، مسکن، تامین و استحصال آب، تولید برق است که اشتغال قابل توجهی را نیز فراهم می کند.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه، افزود: اجرای عملیات و پروژه های یادشده توسط ماشین آلات عمرانی نیازمند دانش، مهارت و همچنین رعایت اصول ایمنی است که در صورت عدم تحقق هر یک از این موارد، ضمن کاهش بهره وری و نقص در اجرای پروژه ها شاهد بروز حوادث ناگوار خواهیم بود.

نظری جلالی، تصریح کرد: به منظور صیانت از نیروی انسانی، منابع مادی، حذف و کاهش حوادث ناشی از کار در این زمینه، اداره کل بازرسی کار موضوع آئین نامه ایمنی کار با ماشین آلات راهسازی را به عنوان یکی از برنامه های فوق العاده از سال ۸۹ در دستور کار خود قرار داد.

وی ابراز امیدواری کرد: با اجرایی شدن این آئین نامه شاهد ارتقای سطح ایمنی محیط کار و صیانت از نیروی انسانی و منابع مادی کشور باشیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.