آئین‌نامه پیشگیری و مبارزه با آتش‌سوزی در کارگاه‌ها بازنگری شد

به گزارش خبرگزاری مهر، در یکصد و یکمین جلسه شورای عالی حفاظت فنی؛ آئین نامه پیشگیری و مبارزه با آتش سوزی در کارگاه ها در ۱۰ فصل و ۴۰۱ ماده به تصویب رسید.

معاون‌ روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت: در واحدهای اقتصادی به منظور بقاء و صیانت نیروی انسانی و منابع مادی کشور باید اصول حفاظت فنی و ایمنی رعایت شود و عدم رعایت هر یک از ضوابط و اصول ایمنی خسارات مادی و معنوی جبران ناپذیری بر پیکره کارگاه و جامعه وارد می سازد.

وی افزود: یکی از این موارد بروز حریق و آتش سوزی است‌ که به عنوان یکی از خطرناک ترین پدیده ها مطرح بوده و در بسیاری از موارد خسارات جبران ناپذیر جانی (با ضرایب وفور و شدت بالا) و مالی زیادی را به بار می آورد.

نظری جلالی بیان داشت: قوانین و مقررات فعلی تحت عنوان آئین نامه پیشگیری و مبارزه با آتش سوزی در کارگاه ها (مصوب ۱/۳/۱۳۴۰) با توجه به وجود فن آوری های نوین و استفاده از ده ها هزار ماده شیمیایی و سایر فاکتورها و عوامل تاثیرگذار کامل نبوده و نیاز به بازنگری داشته که با بازنگری آئین نامه مذکور می توان ایمنی کارگاه ها را ارتقاء داد و به صیانت هر چه بیشتر نیروی انسانی و منابع مادی کشور کمک کرد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.