آبرسانی به حدود ۶ هزار “روستا” با تانکر

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خواستار تکمیل طرح های نیمه تمام مجتمع های آبرسانی روستایی شد، اعلام کرد: حدود ۶ هزار روستا با تانکر و به سختی آبرسانی می شود.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا جانباز، ارائه خدمات مطلوب دستگاه های خدمات رسان به روستاها را سبب ماندگاری جمعیت روستایی، افزایش تولید و جلوگیری از بروز مشکلات مهاجرت روستاییان به شهرها دانست.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور به نگاه مثبت وزیر نیرو به موضوع اعتبارات عمرانی شهرها و روستاها اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل با نمایندگان مجلس، اعتبارات خوبی برای بخش آب شرب روستایی تخصیص یابد.

جانباز از مشخص شدن تکلیف یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تا پایان هفته خبر داد و آبفار خراسان رضوی را از شرکت های پیشگام در عرصه آب و فاضلاب روستایی اعلام کرد.

وی افزود: شاخص های این شرکت که برغم مشکلات و کمبود اعتبارات و منابع آبی به دست آمده، خوب است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور افزود: از ویژگی های دیگر آبفار خراسان رضوی ، تعامل با سایر دستگاه هاست و جذب حداکثری اعتبارات نشان دهنده تعامل خوب مدیران این شرکت با سایر دستگاه های استانی و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی است.

جانباز با تأکید بر شناسایی و پر کردن خلأهای حال حاضر صنعت آب و فاضلاب کشور، یکی از مشکلات این صنعت را کاهش همگرایی شرکت های آب و فاضلاب ذکر کرد.

وی تصریح کرد: تجارب مفید و کاربردی این شرکت ها باید در کمیته های کاری و جلسات مشترک بیان و بررسی شود.

جانباز در نظر گرفتن اعتبارات متمرکز ملی برای صنعت آب و فاضلاب را از هدف گذاری های شرکت مهندسی آبفای کشور بیان کرد و اظهار داشت: این امر نیازمند تعامل بیش از پیش با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت مهندسی آبفای کشور با بیان اینکه تفاوتی در میزان خدمات رسانی این شرکت به شهرها و روستا ها نمی بیند ، گفت: چه بسا سطح خدمات رسانی در روستاها به جهت وجود نیروهای مولد و عوامل تولید در این مناطق بایستی بیش از شهرها باشد.

مشکلات مالی شرکت های آب و فاضلاب از دیگر موضوعاتی بود که مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور به آن اشاره کرد و تعرفه های این شرکت ها را بسیار شکننده دانست.

وی توجه به نیروی انسانی را از دیگر موضوع های مهم این شرکت ذکر کرد و اظهار داشت: متأسفانه در چند سال قبل با طرح موضوع هایی از جمله یکپارچه سازی شرکت های آبفای شهری و روستایی که در بدنه این شرکت ها هم به شدت مطرح شد، شاهد کاهش انگیزه کارکنان این شرکت ها و به ویژه همکاران عزیزمان در شرکت های آب و فاضلاب روستایی بودیم.

جانباز در ادامه از برگزاری جلسه ای در روزهای آتی با قائم مقام وزیر نیرو و تعیین تکلیف بحث یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی خبر داد.

وی گفت : تصمیم های این جلسه مبنای ادامه کار این شرکت ها خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، زمان حاضر را وقت مناسبی برای یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی ندانست و ایجاد عدالت میان مشترکین شهری و روستایی، موضوع تعرفه ها، وضعیت نیروی انسانی و موضوعات مربوط به مباحث مالی را از چالش های این کار ذکر کرد.

وی گفت: شاید زمان مناسب برای یکپارچه سازی، پایان برنامه پنجم باشد که طبق برنامه شاخص های آب روستایی باید به میزان مطلوبی برسد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.