آبروریزی بزرگ سران فتنه

به گزارش خبرنگار سیاسیممتازنیوز، محمد حسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پنج‌شنبه شب در برنامه “دیروز امروز فردا”، روند انقلاب اسلامی طی ۳۰ سال گذشته را به کاروانی تشبیه کرد که در مسیر پرفراز و نشیب خود هر چه جلو آمده به دستاوردهای ارزشمندتری دست یافته است.

وی  افزود: کینه‌ای که دشمنان نظام از ابتدای پیروزی انقلاب به دلیل تصویر مبهمی که از آینده کشور داشتند در دل خود پرورانده بودند، روز به روز بیشتر شد. چون آنها دیدند با گذشت زمان تصویر مبهم‌شان از انقلاب اسلامی تبدیل به تصویری واضح و روشن از یک تهدید علیه زیاده‌خواهی‌های آنان می‌شود.

صفار هرندی اظهار داشت: کاروان انقلاب اسلامی امروز با سرعت در حال پیشرفت  است؛ البته در مسیر این کاروان موانع و سنگلاخهای زیادی قرار دارد که کاروان برای عبور از آنها گاهی اوقات ناگزیر به عبور از جاده‌های انحرافی می‌شود و این امر حرکت را کمی کند می‌کند اما با دیدی صحیح در می‌یابیم که این کاروان همواره در مسیر اصلی خود قرار دارد و این مسئله خاصیت انقلاب ماست؛ “انقلابی به نام خدا”.
 
وی افزود: با نگاهی به تصویر کلی از وقایع داخلی و رخدادهای بین المللی متوجه می‌شویم آنچه از سوی دشمن در مقابله با کشور در حال وقوع است به دلیل ترس آنان از سرعت پیشرفت ملت ایران بوده و از ملموس‌ترین اقدامات دشمن علیه کشورمان می‌توان به تحریم‌ها اشاره کرد.

صفار هرندی ابعاد تحریم علیه کشورمان را بسیار گسترده خواند و تاکید کرد: اگر یک کشور عادی در برابر لایه‌های طبقه‌بندی شده تحریم قرار می‌گرفت به طور قطع دوام نمی‌آورد اما اصالت انقلاب، نظام و ملت ایران به گونه‌ای است که در برابر تمامی این دشواری‌ها کمر خم نکردند.
 
وی مردم ایران را ملتی بن‌بست شکن دانست و تصریح کرد: این مردم هر جا به بن‌بست برخورد کنند با تلاش و اتکا به داشته های خود مسیر دیگری را برای رسیدن به اهدافشان پیدا می‌کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به لغو قرارداد پیمانکاران غربی از سوی استکبار جهانی ادامه  داد: پس از این اقدام جمهوری اسلامی ایران توانست به سرعت پیمانکاران داخلی را جایگزین کرده و توطئه دشمنان را بی نتیجه کند.

وی با بیان اینکه قبل از تحریم واردات آسان لزوم دست‌یابی و ساخت برخی از فناوری‌ها را از متخصصین داخلی سلب کرده بود اظهار داشت: وقتی در شرایطی قرار گرفتید که امکان واردات تجهیزات مشکل شد اجبار ما را به تنظیم نیازهای خود بر مبنای مدل های داخلی واداشت و توانستیم در کمترین زمان از عهده رفع نیازمندهای خود برآییم.

صفار هرندی افزود: آنچه که در وهله نخست پیش روی ما قرار دارد گذر ملت ایران از عقبه دشواری است که با ظاهری جدید و باطن آشنای قصه محاصره اقتصادی ابعاد جدیدتری پیدا کرده است.

وی یکی از واقعیات سیاسی غیرقابل انکار کشور را پس زدن جریانات سیاسی متصل به خارج از کشور را از سوی مردم دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است که این جریانات در موج بی خبری بتوانند به طور موقت میدانی را به دست آورند اما قطعا پس از روشن شدن ابعاد قضیه ملت فهیم ایران از این جریانات و مدافعان آن عبور خواهند کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پاک کردن اتهام دلبستگی به عوامل خارجی را یکی از شرایط اصلی همراهی مردم با جریانات و افراد سیاسی بیان کرد و ادامه داد: اقدامات کسانی که توانایی حرکت مستقیم در اوضاع بحرانی را نداشتند و در چنین شرایطی حرکت زیگزاگی از خود نشان دادند، در حافظه تاریخی ملت ثبت شده و عاملی برای قضاوت آنان خواهد بود.
 
وی با تاکید بر اینکه نسبت افراد با حوادث فتنه یکی از شاخصه‌های انتخاب در محیط های اجتماعی و نخبگان است افزود: اگر کسی در قصه‌ای که با عنوان فتنه در ذهن مردم جای گرفته به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش‌آفرینی کرده باشد در نگاه مردم متهم است و تا زمانی که از این اتهام مبرا نشده باشد نمی‌تواند خود را در دل مردم جای دهد.

صفار هرندی خاطرنشان کرد: حتی افرادی که به لحاظ گرایشات سیاسی در آحاد مردم به شخصی یر از گزینه منتخب رای داده اند حاضر نیستند نام خود را در لیستی ثبت کند که سربرگی بانام فتنه داشته باشد.

وی ضمن یادآوری ابراز ناامیدی وزیر دفاع انگلیس از جریان فتنه و اعلام پیش رو گرفتن سیاست تحریم پس از حماسه ۹ دی تصریح کرد: ملت ایران افراد موثر در قضیه فتنه را هم وزن جنگ و تحریم علیه خود می‌دانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ارائه گزارش کار سران فتنه در کنگره آمریکا از سوی اوباما آبروریزی بزرگی برای نقش‌آفرینان فتنه ۸۸ بود ادامه داد: اوباما با صراحت کامل مبالغی را که به گروه‌های فتنه گر در ایران و رسانه‌هایی چون فیس‌بوک، صدای آمریکا و پرداخت کرده بود اعلام کرد.

صفار هرندی ضمن یادآوری نمایش خروج از حاکمیت از سوی برخی نمایندگان مجلس ششم و اعضای دولت اظهار داشت: پس از آنکه فتنه گران متوجه شدند  اقدامات‌شان بی نتیجه است ادعای بهره‌کشی نظام از خود را مطرح کرده و گفتند نظام از ما به عنوان وسیله‌ای برای داغ کردن تنور دموکراسی خود استفاده می‌کند، بنابراین با تحریم دموکراسی نظام از سوی ما، وزن ما مشخص می‌شود.

وی تاکید کرد: فتنه گران خیلی زود و قبل از انتخابات مجلس متوجه شدند که سمت و سوی انتخاب مردم اصل نظام و موجودیت آن بوده و این وزن‌کشی به ضررشان خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اذعان برخی از فتنه‌گران پس از مشاهده میزان حضور مردم در نظرسنجی‌های انتخابات مجلس به اشتباه خود خاطرنشان کرد: عده ای از فتنه‌گران برای پنهان کردن دیدگاه اصلی خود ظاهرا به طور مخفیانه در رای‌گیری‌ انتخابات مجلس شرکت کرده‌اند اما وقتی که صداقت این افراد مورد محک قرار می‌گیرد، شاهد پنهان کردن رفتارهایی که مواضع اصلی آنان را بیان می‌کند هستیم.

وی با بیان اینکه امروز بخشی از سران فتنه در جلسات داخلی خود مکررا اذعان می‌کنند که در انتخابات تقلبی روی نداده تاکید کرد: در صورتی که آنها با شجاعت و آشکارا به این مسئله اعتراض کرده و از اقدامات خود عذرخواهی کنند، نزد ملت فهیم ایران پذیرفته خواهند شد؛ البته این به شرطی است که عذرخواهی خود را فراموش نکرده و در صورت مواجه با وقایع مشابه اقدامات اشتباه خود را تکرار نکنند.

صفار هرندی با اذعان به اینکه طیف گسترده‌ای از افراد در جبهه اصلاحات قرار دارند تصریح کرد: مشکل بزرگ این افراد پیوند خوردن پرونده سالم افراد با پرونده‌های فاسد  است؛ بنابراین بازگشت این افراد به سوی نظام با شبهه‌ای بزرگ مواجه می‌شود که این شبهه حتی از سوی همپیمانان آنان مطرح شده و آنها باید پس از رهایی کامل از دام افراد متصل به خارج از کشور موضع خود را به ملت ایران ثابت کنند.

وی تاکید کرد: اصلاح‌طلبان از لحاظ فکری فاصله زیادی با هم دارند اما برخی از آنان با یک سری محاسبات غیرالهی که در اذهان‌شان وجود دارد حاضر نیستند مرزبندی صحیح خود را با گروه‌های تندرویی که در خارج از کشور به براندازی مطلق نظام تاکید می‌کنند اعلام کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عامل اعتماد سازی و رفع نگرانی مردم را مرزبندی صریح گروه‌های سیاسی به ویژه اصلاح طلب دانست و اظهار داشت:‌با توجه به اینکه برخی از معاندین نظام باید در خارج از کشور از رفقای سابق برخی اصلاح طلبان بوده‌اند و حتی از ایدئولوژیست‌های اصلی  جریانات و موسسین احزاب آن به شمار می‌روند اصلاح طلبانی که امروز با ادعای احیای اصلاحات وارد میدان شده‌اند باید مشخص کنند که معاندین نظام را جزئی از اصلاحات نمی‌دانند یا از آنها حمایت نمی‌کنند.

صفار هرندی تصریح کرد: برای مثال آقای حجاریان باید مشخص کند که هنوز اکبر گنجی را دوست خود محسوب می‌کنند یا کسانی که خود را پیرو خط امام می‌نامند باید مشخص کنند که چه مرزبندی با افرادی مانند مهاجرانی یا کدیور دارند چون مشخص نبودن این مرزبندی‌ها بذر نفاقی برای آینده باقی می‌گذارد.

وی مدعیان اصلی اصلاحات را افرادی خواند که هیچ وقت صراحت موضع اصلی خود را اعلام نکردند و ادامه داد:‌افرادی که هنوز در آنها مزنه صداقت دیده می‌شود چگونه حاضرند رفقای مسئله دار خود را تابلویی برای خود قرار داده و ادعای بازگشت به سوی نظام را داشته باشند، تا زمانی که تابلوی آنها چنین افرادی باشد همواره مورد شک قرار می‌گیرند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام شهرت برخی  از سران  اصلاحات را بهانه انتخابشان از سوی طیف اصلاح طلب دانست و اظهار داشت:‌اصلاح طلبان با مراجعه به ضمیر خود متوجه باشند که  کسانی که باید با پیوند زدن جریان خودی و غیرخودی محیط را آلوده می‌کنند صلاحیت انتخاب شدن ندارند،

صفار هرندی با تاکید بر اینکه اصلاح طلبان تا کنون از طریق رسانه های منتسب به خود به طور صادقانه بازگشت‌شان را به نظام نشان نداده اند ابراز کرد: اعترافات پنهانی جریان اصلاحات در جلسات خود و ابراز تمایل برخی از آنان به حرکت در چارچوب نظام گام‌هایی رو به جلو هستند.

وی اصولگرایان نوین را جناحی در برابر اصولگرایان سنتی ندانست و افزود: در دیدگاه قبلی جریانات اصولگرایی، جناح‌ها با توجه به اعتبار گروه و قبیله تقسیم‌بندی می‌شدند، اما اکنون روند سنت‌های نوین اصولگرایانه اعتبار مسیر است که جریانات از هم متمایز می‌شوند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: برخی از ‌افرادی که قبلا از روش‌هایی خاص پیروی می‌کردند امروز به نتیجه رسیدند که بخشی از تاکتیک های به کارگرفته شده در مسیر سیاست ورزی آنان را از جامعه دور می‌کند، بنابراین سنت‌های نوین اصولگرایانه را بنا نهادند که وفاداری به این نگرش در سنتی‌ترین گروه‌های اصولگرا نیز قابل اثبات است.

صفار هرندی با اشاره به رخدادهای ۸۱ در درون جریان اصولگرا تاکید کرد: از زمان شکل‌گیری این جریان با توجه به اینکه روش ها و سنت‌های جدید باعث پیشبرد اهداف جبهه خودی شده بود، عمده وزن جریان اصولگرایی در عمق جامعه بر این نقطه است.

وی اظهار داشت: مردم ایران با آزادگی و وارستگی به دور از این گونه تعلقات به واقع خریدار حرف‌های نابی هستند که در صحنه درخشش پیدا می‌کند، البته نداشتن تشکیلات قوی سیاسی در کشور امر مطلوبی نیست.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل عمده ناکامی‌های حاکمیت اصولگرایان را نداشتن انسجام کامل در بسیاری از برنامه ها خواند و خاطرنشان کرد: جستجو برای پیدا کردن نامزد انتخاباتی مطلوب امروز نوعی انحراف به شمار می‌رود چون قبل از مطرح شدن افراد باید اهدافی مشخص شود و شاخص‌های رسیدن به اهداف به عنوان معیار اصلی انتخاب قرار گیرد.

وی دسته بندی گروه‌ها به اعتبار اشخاص در آستانه انتخابات را مشکل بزرگ دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا دانست و خاطرنشان کرد: انتخاب یک فرد بدون برنامه ای مشخص و کادری همدل و همگام باعث می‌شود فرد منتخب با انتخاب معجونی از افراد در کادر اجرایی خود در طول دوران تصدی ناچار به عزل و نصب‌های بسیاری باشد که این امر باعث تاخیر در روند پیشرفت کشور است.

صفار هرندی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در سفر به کرمانشاه مبنی بر “لزوم بحث راجع به نظام شبه ریاستی یا پارلمانی” تصریح کرد: در صورتی که دولت از میان فراکسیون قالب مجلسی که کارهای مشترک زیادی را انجام داده اند انتخاب شود هر روز شاهد دعوای دولت و مجلس نخواهیم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: برای بدست آوردن دل مردم راه های زیادی وجود دارد؛ برخی با بیان مطلب صحیحی منتظر پذیرش آن از سوی وجدان‌های پاک هستند اما گاهی اوقات برخی با توجه به خواست افکار عمومی در لحظه ابراز نظر می‌کنند.

وی ادامه داد:‌این نوع باب طبع صحبت کردن‌ها که برخی آنرا فراگفتمان می‌دانند اصالتا نوعی فتنه است و نمی‌توان آنرا با عنوان جریان انحرافی بیان کرد زیرا جریان دارای اصول  خاصی است که این رفتارها شامل آن نمی‌شود.

صفارهرندی با تاکید بر اینکه طبع فتنه گر ممکن است ظاهری چپ گرایانه یا راست گرایانه داشته باشد بالاخره در یک نقطه به هم می‌رسد افزود: مبنا و اصالت نداشتن تفکر انحرافی عامل انتصاب آن به فتنه است.

وی در پایان خواستار قربانی کردن مواضع فکری و فرهنگی مسئولین در برابر مسئولیت حکومتی خود شد و تصریح کرد:‌افراد باید پس از نقش گرفتن در حکومت تنها از آئین حکومت‌داری پیروی کرده و از قانون به نوان قاعده‌ای برای اداره امور تمکین کنند، چون دلیل تمام اختلافات بین مقامات و دستگاه ها، تعرض و فرا گذاشتن پا از قانون است.
انتهای پیام/ر


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.