“آبمیوه های طبیعی” را جایگزین آبمیوه های صنعتی کنید

فروردین ۱۴۰۳

آبمیوه های طبیعی باید جایگزین آبمیوه های صنعتی شوند.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بسیاره روی در مصرف نوشیدنی های شیرین مانند شربت ها و آبمیوه های صنعتی سبب تجمع مواد افزودنی و نگهدارنده در بدن می گردد.

نسرین علیزاده افزود: در آبمیوه تازه آنزیم های مفید بسیار بسیاری وجود دارد و خواص آبمیوه های طبیعی به تازه بودن آن وابسته است و باید پس از آب گیری، فوری میل شود.

وی بهترین زمان نوشیدن آب میوه را هنگام صبح یا نیم ساعت قبل از غذا اعلام کرد و گفت: مواد مغذی و ویتامین های موجود در آبمیوه در این شرایط بهتر جذب می گردد.

وی تاکید کرد: از آب میوه های آماده کمتر استفاده کنید زیرا بیشتر شربت ها و آبمیوه های آماده حاوی مقادیر بسیاری شکر افزوده است به همین سبب مصرف بسیار آن ها سبب افزایش دریافت انرژی شده و فرد را مستعد اضافه وزن و چاقی می کند.

وی خاطر نشان کرد: آبمیوه های صنعتی که حاوی قند افزوده می باشند ترکیب مضری برای سلامت دندان ها به شمار می رود و سبب تخریب و پوسیدگی بافت دندانی می گردد.

علیزاده با بیان این که برای کودکان زیر ۶ سال نوشیدن آبمیوه صنعتی پیشنهاد نمی شود، گفت: مصرف بسیاره از حد آب میوه طبیعی نیز در کودکان زیر ۲ سال سبب کاهش اشتهای آن ها برای مصرف مواد غذایی و شیر می گردد.

وی افزود: آبمیوه مانده و کهنه شده تلخ و بدبو می گردد و باید از مصرف آن به شدت پرهیز کنید زیرا سبب بیماری زایی و سوء هاضمه می گردد .

وی تصریح کرد: در برنامه غذایی روزانه بهتر است از آبمیوه طبیعی و تازه که در منزل تهیه کرده اید استفاده و به جای شربت های صنعتی انواع خانگی آن را مصرف کنید.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.