آبیدال می تواند به دنیای فوتبال بازگردد

   اکنون پزشک جراح این بازیکن ۳۲ ساله اخبار خوبی دارد. آبیدال در ماه مارس سال ۲۰۱۱ زیر تیغ جراحی رفت تا تومور کبدی اش را بردارد ولی بعد از بازگشت به زمین چمن در ماه آوریل سال ۲۰۱۲ عمل پیوند کبد را انجام داد.

این درحالی است که آبیدال این روزها در باشگاه بدنسازی شهرک ورزشی سیوتات اسپورتیووا تمریناتش را دنبال می کند و هنوز مشخص نیست که او چه زمانی قادر به بازگشت به زمین چمن خواهد بود.

دراین میان، دکتر خوان کارلوس گارسیا والدکاساسی، رئیس اتحادیه بین المللی پیوند کبد در صحبتهایی اعلام کرد که نباید کارنامه فوتبالی آبیدال را در خطر تهدید بدانیم. او در صحبتهایی گفت:« آیا او دوباره بازی خواهد کرد؟ من هیچ چیزی را رد نمی کنم. همه چیز به توانایی های خود آبیدال بستگی دارد. ماجرا این است که وقتی یک انسان عادی (غیرورزشکار) مورد عمل جراحی پیوند کبد قرار می گیرد، بعد از ۳ تا ۶ ماه به سرکارش بازمی گردد. گاهی وقتها هم بعد از یک سال. باید این بازه زمانی دراختیار تمام مریض ها قرار بگیرد. سه تا ۶ ماه اولیه خیلی سرنوشت ساز است. مهم این است که هیچ بیماری و عفونتی دربدن فرد ایجاد نشود.»

او ادامه داد:« من واقعا ابیدال را دوست دارم. او شرایط سختی را پشت سرگذاشت. پذیرش آن در ابتدا برای ابیدال خیلی سخت بود ولی او با شرایط کنار آمد وتنها چیزی که الان دارد، دوستان خوب است.»


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.