آب‌ میوه ها در جدال علم و خرافه

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : آب میوه و نوشیدنی های مختلف یکی از علاقه مندی های همه مردم جهان است. به ویژه اکنون که در فصل تابستان قرار داریم و هنوز هوا بسیار خنک نشده است، بدن، آب بسیاری می طلبد و بیشتر ما به سمت آب میوه های طبیعی یا صنعتی کشیده می شویم.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی برترین ها ؛ حتی بعضی از مردم رژیم آب میوه می گیرند. اما در مورد این نوع نوشیدنی های باورهای عمومی متعددی وجود دارند که غلط می باشند. بعضی از آنها را در ادامه نام برده ایم.

۱٫ باور غلط: آب میوه به کاهش وزن کمک می کند

حقیقت: درست است که میوه و سبزیجات کالری پایین و آنتی اکسیدان و ویتامین بالایی دارند، اما همیشه مصرف بسیار هر نوع خوراکی سبب اضافه وزن می گردد. هر نصف لیوان آب میوه حدود ۶۰ کالری دارد. مصرف ۴ تا ۵ لیوان آب میوه طبیعی در روز، مجموعا ۴۸۰ تا ۶۰۰ کالری وارد بدن می کند. اگر قصد وزن کم کردن دارید نباید بسیار آب میوه بنوشید. بعلاوه، رژیم هایی که فقط به عصاره میوه و سبزیجات محدود می گردد خطرات بسیاری هم دارد زیرا موادی همچون پروتئین به بدن نمی رسد و سبب ضعف عمومی بدن می گردد.

۲٫ باور غلط: آب میوه بدن را پاکسازی می کند

حقیقت: کلیه و کبد در بدن فقط برای پاکسازی سموم بدن ساخته شده اند. نوشیدن آب میوه و سبزیجات یا نوشیدنی ها دیگر هرگز بهتر از ارگان های داخلی بدن که به طور خاص برای این منظور ساخته شده اند، عمل نمی کنند.

۳٫ باور غلط: آب میوه و سبزیجات ویتامین بیشتری دارند

حقیقت: بسیاری از میوه ها و سبزیجات حاوی مقادیر بسیاری ویتامین C  و بعضی از ویتامین های B می باشند که بسیار راحت با خرد کردن، پختن یا گرفتن آب آنها، همه این ویتامین ها از بین می روند. اگر قصد دارید از ویتامین آب میوه بهره ببرید باید بلافاصله پس از آب گیری آن را بنوشید. در ضمن، هنگام آب گیری میوه و سبزیجات، پوست آنها را می گیریم که بخش عظیمی از ویتامین ها در آنجا جمع شده اند. پالپ‌های باقی مانده میوه هم حاوی فیبر است که باز در آب آن موجود نیست.

۴٫ باور غلط: هرچه  دستگاه آب‌میوه‌گیری گران تر باشد، بهتر است

حقیقت: به هیچ عنوان به خرید  آب‌میوه‌گیری گران قیمت نیازی نیست. بسیاری از میوه ها را می توان در دستگاه مخلوط کن یا حتی ساز هم آب گرفت.

۵٫ باور غلط: آب میوه بسیار بهتر از خوردن خود میوه یا سبزیجات است

حقیقت: هیچ چیز بهتر از گاز زدن میوه نیست. وقتی میوه را به طور کامل می خورید انواع ویتامین و فیبرهای موجود در همه بخش های آن به بدن شما می رسد. 

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.