آب در عمق مریخ در جریان است+عکس

با توجه به غوطه ور شدن طولانی سنگها در آب، وجود آب در عمق مریخ و جریان آن در زیر خاک را اثبات می کند.

به گزارش خبرنگار دانش های روزممتازنیوز، با توجه به وجود آب های عمیق بین سنگها از زیر خاک در طول ۱ میلیارد سال حیات روی سیاره مریخ وجود داشته است همانطور که در داده ها نشان می دهد، تجزیه و تحلیل سنگ های پدید آمده این مطلب را نشان می دهد که این چاله ها توسط برخورد سیارکها بوجود آمده اند.
 
حضور چاله ها به تاریخ طبیعی سطوح سیاره بر می گردد، دهانه های عمیق تر، عقل مانده ترین زمانی را که شما می توانید با تحقیق در نظر بگیرید، است بنابراین سنگ های حفر شده توسط آنها برای اولین بار در زیر سطح پنهان شده اند، مورد مطالعه قرار گرفتند.
در مطالعه جدیدی که با هدف تکمیل قطعات جدید در تاریخچه آب در مریخ در دهانه منطقه وسیعی از ارتفاعات متمرکز در جنوب انجام شد.
از طریق تجزیه و تحلیل انجام شده در شیمی سنگها در دیوار های دهانه و مناطق اطراف آن، دانشمندان قادر به شناسایی ۱۷۵ سایت با مواد معدنی که همراه با آب شکل گرفته اند، شد
طیف وسیعی از اندازه دهانه مورد مطالعه کمتر از ۱ کیلومتر تا ۸۴ کیلومتر گسترده، نشان می دهد که این سیلیکان هیدراته از ده ها متر به کیلومتر عمق پدید آمده اند.
 

ترکیب سنگها به گونه ای است که آبهای زیرزمینی باید برای مدت زمان طولانی بوده باشد بنابراین شیمی خود را تغییر داده، گردش آب در عمق چندین کیلومتری از پوسته رخ داده است.
 
حدود ۷٫۳ میلیارد سال پیش، قبل از تشکیل اکثریت چاله ها در منطقه تحت نظارت رخ داده است.
با این حال در حالیکه مواد حفاری شده به نظر می رسد که در تماس نزدیک با آب بوده است شواهد کمی وجود دارد که سنگها در سطح بین چاله ها در این منطقه به دلیل وجود آب تغییر یافته شد./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.