آب زمزم خشک نشده است

رییس کل اداره امور حرمین شریفین، شایعه‌های مربوط به مخلوط شدن آب زمزم با آب عادی در مسجدالحرام را تکذیب کرد و گفت: زمزم یک چشمه‌ی مشخصی است که هرگز پایان نمی‌یابد.

به گزارش ایسنا “عبدالرحمن بن عبدالعزیز السدیس” رییس کل امور مسجدالحرام و مسجد شریف نبوی (ص) تاکید کرد: خشک شدن چاه زمزم یا کاهش سطح آب آن صحت ندارد.

وی با بیان این‌که طرح چنین ادعاها و شایعاتی از سوی برخی در این زمینه، تردیدافکنی در قدرت خداوند است، افزود: آب زمزم از وجود آلاینده‌ها محافظت شده است.

او همچنین گفت: دولت عربستان تمام تلاش‌های خود را برای حفظ آب زمزم و محافظت از آن در برابر تمام آلاینده‌ها با همکاری نهادهای ذی‌ربط به‌کار می‌گیرد.

السدیس در ادامه از زائران درخواست کرد: از آب زمزم درست استفاده کنند تا خدشه‌ای به آن وارد نشود و همچنین از دور ریختن آن پرهیز کنند.

وی یادآور شد: دستورات پادشاهی عربستان بر توجه به حجاج و عمره‌گزاران از لحظه‌ی ورودشان تا لحظه خروج آن‌ها از کشور مبتنی است.

السدیس بیان کرد: آب زمزم، آب مبارکی است و با وجود تردیدافکنی‌ها و شایعات امروزه، آب زمزم همچنان آیتی از آیات الهی باقی می‌ماند.

وی همچنین از مکان پروژه‌ی آماده‌سازی آب زمزم در الرصیفه و دفتر الزمازمه الموحد بازدید کرد و در جریان چگونگی آماده‌سازی آب زمزم به شیوه‌ی مدرن قرار گرفت.

سلیمان ابوغلیه رییس شورای اداری دفتر الزمازمه الموحد نیز اعلام کرد: در موسم حج امسال، ناوگان زمینی توزیع آب زمزم در میان تمام حجاج راه‌اندازی شده و به خدمات‌رسانی به زائران بیت‌الله الحرام در موسم حج امسال می‌پردازد و ما برای دومین بار موفق به دریافت گواهینامه ایزو شده‌ایم.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.