آب مروارید مهمترین عامل کم بینایی در ایران

فوق تخصص شبکیه چشم گفت: بیماری آب مروارید مهمترین عامل نابینایی و کم بینایی در ایران است که با تغذیه مناسب و استفاده از عینک آفتابی در نور شدید،می توان تشکیل آن را به تعویق انداخت.

دکتر هرمز شمس، فوق تخصص شبکیه چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:آب مروارید مهمترین عامل کم بینایی و نابینایی در ایران است که در اثر پیرشدن سلول های عدسی چشم ایجاد می شود.

وی گفت:در بیماری آب مروارید،عدسی چشم شفافیت خود را از دست می دهد که این امر باعث تاری و کاهش دید می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد:در بعضی موارد افراد خیلی دیر برای درمان اقدام می کنند که این باعث تشکیل آب سیاه (گلوکوم) و عوارض دیگری برای چشم می شود.

این متخصص تصریح کرد:آب مروارید در سنین ۵۰ تا ۶۰ سال شیوع بیشتری دارد و می توان با تغذیه مناسب مانند مصرف سبزیجات و میوه ها و موادی که حاوی آنتی اکسیدان هستند؛این بیماری را به تعویق انداخت.

شمس افزود:آب مروارید همچنین به دلیل ضربه شدید به چشم،مشکلات مادرزادی و نور زیاد آفتاب بوجود می آید و باید با استفاده از عینک آفتابی از این مشکلات جلوگیری کرد.

وی خاطرنشان کرد:آب سیاه و بیماری های مادرزادی چشم که به علت ازدواج های نزدیک فامیلی ایجاد می شوند،از دیگر مشکلات چشمی شایع در ایران هستند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.