آب و هوای سرد علت مستقیم سرماخوردگی نیست

آب و هــوای سرد علت مستقیم سرماخوردگی نیست بلکه افراد معمولا در محیط‌ های بسته و در مجاورت یکدیگر قرار دارند بنابراین سرایت ویروس ســرماخوردگی راحت‌تر صورت می‌گیرد.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر سیدحسین حسینی افزود: یکی از راه‌های پیشگیری از سرماخوردگی دست‌ها هستند که منبع اصلی تجمع ویروس‌ها است بنا براین دستان همیشه باید با صابون و آب گرم شسته شود همچنین از دست زدن به صورت و چشمان قبل از شستن دست‌ها خودداری شود.

وی بیان داشت: وعده‌های غذایی باید شامل مقدار کافی انواع ویتامین خصوصا ویتامین ث، پروتئین و آنتی‌اکسیدان باشد، این ریز مغذی‌ها در سبزیجات، لبنیات، میوه‌ها و انواع گوشت‌ها وجود دارد.

رئیس اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور، رژیم غذایی را در پیشگیری از سرماخوردگی عامل مهمی دانست و عنوان کرد: مصرف روزانه حداقل هشت لیوان آب سبب رقیق‌کردن ترشحات مجاری تنفسی احتمال چسبندگی و ماندگاری ویروس‌ها به‌مخاط را کاهش داده و درصد ابتلا به سرماخوردگی را پایین می‌آورد.

دکترحسینی یادآور شد: سعی شود در این فصل از افرادی که حال ناخوشی دارند و مبتلا به سرماخوردگی هستند دوری شود. رئیس اداره غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی نیشابور خواب خوب را یکی دیگر از راه‌های پیشگیری بیان کرد و گفت: هشت ساعت خواب بسیار به سیستم بدنی برای مقابله با بیماری کمک می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ورزش نیز سبب می‌شود در مقابل سرماخوردگی مقاوم و در صورت ابتلا دوره درمان را کاهش می‌دهد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.