آتش‌بازی آبی‌ها در قطر/ استقلال به مرحله حذفی لیگ قهرمانان صعود کرد

تیم فوتبال استقلال با پیروزی مقابل الاهلی عربستان جواز حضور در مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان‌ آسیا را به دست‌ آورد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه A، دو تیم استقلال و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۳ بر صفر شاگردان مجید نامجومطلق به پایان رسید. آبی‌پوشان با این پیروزی موفق شدند به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند.

نیمه اول

بازی در دقایق اول متعادل پیش رفت و بیشتر در میانه میدان در جریان بود. هر یک از دو تیم سعی داشتند موقعیت‌هایی رو دروازه‌های یکدیگر ایجاد کنند اما هیچکدام از آن‌ها نتیجه بخش نبود.

جدی‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۱۱ اتفاق افتاد. ارسال مهدی قایدی از سمت چپ محوطه جریمه حریف، شیخ دیاباته را صاحب موقعیت کرد و شوت محکم این بازیکن واکنش دروازه‌بان الاهلی را به همراه داشت.

پس از این موقعیت،‌ توپ و میدان بیشتر در اختیار آبی‌پوشان بود  و شاگردان مجید نامجومطلق سعی داشتند با فشار روی نیمه حریف،‌ موقعیت‌هایی روی دروازه الاهلی ایجاد کنند.

در دقیقه ۲۱،‌ وریا غفوری روی یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه الاهلی صاحب موقعیت شد که بازهم واکنش دروازه‌بان حریف مانع گلزنی آبی‌ها شد. پس از این بلافاصله الاهلی عربستان روی یک ضد حمله وارد محوطه جریمه استقلال شد که شوت  رحمان غریب با واکنش خوب سید حسین حسینی همراه بود.

علی کریمی در دقیقه ۲۷ روی کرنری که به روی دروازه حریف ارسال شد، خود را صاحب موقعیت کرد اما شوت او به تیرک دروازه خورد.

پس از کش و قوس فراوان و موقعیت‌های متعدد، استقلال دردقیقه ۲۹ به گل رسید. مهدی قایدی از پشت محوطه جریمه تیم الاهلی شوتی روانه دروازه حریف کرد که با واکنش ناقص دروازه‌بان همراه بود و در نهایت گل اول آبی‌پوشان به ثمر رسید.

پس از گل اول استقلال، آبی‌پوشان بازهم حاکم میدان بودند و در دقیقه ۳۹ به گل دوم رسیدند. ارسال مهدی قایدی از سمت راست محوطه جریمه الاهلی، ضربه سر علی کریمی را به همراه داشت که باعث شد گل دوم استقلال به ثمر برسد.

پس از این گل، بازی متعادل‌تر پیش رفت و تلاش الاهلی برای کم‌ کردن نتیجه‌ای نداشت تا نیمه اول این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر استقلال پایان یابد.

نیمه دوم

در این نیمه باز هم استقلال توپ و میدان در اختیار داشت و در دقیقه ۴۸ ارسلان مطهری یک گل دیگر به ثمر رساند که توسط داور آفساید اعلام شد.

پس از این موقعیت، استقلال باز هم به سمت دروازه‌ الاهلی هجوم برد و در دقیقه ۵۴ به گل رسید. علی کریمی این بار در نقش سازنده گل ظاهر شد و ارسال او از سمت چپ محوطه جریمه حریف، ضربه سر دیاباته را به همراه داشت و گل سوم آبی‌پوشان به ثمر رسید.

پس از این گل، استقلال باز هم برتری نسبی در میدان داشت و الاهلی نیز با وجود موقعیت‌های نصفه‌ و نیمه‌ای که داشت نتوانست کاری از پیش ببرد.

با رسیدن به دقیقه ۷۰ بازی، دو تیم بیشتر در میانه میدان حضور داشتند و استقلال سعی داشت تا با مدیریت بازی، نتیجه پیروزی را برای خود حفظ کند. در مقابل تیم الاهلی عربستان نتوانست فرصت خاصی ایجاد کند و نتیجه را به حداقل برساند.

استقلال در دقایق پایانی نیمه دوم، توپ و میدان را در اختیار داشت و این اجازه موقیعت سازی به حریف را نداد. تیم الاهلی نیز در دقایق پایانی سعی داشت فرصت‌هایی که برای خود ایجاد کند اما ضربه از راه دور حسین المقهوری در دقیقه ۸۰،‌ واکنش سید حسین حسینی را به همراه داشت تا بازی با نتیجه ۳ بر صفر پیش برود.

در پایان تلاش الاهلی عربستان برای جبران نتیجه کافی نبود و شاگردان مجید نامجو مطلق در لحظات پایانی این بازی کاری پیش نبردند تا این بازی در نهایت با نتیجه ۳ بر صفر به سود استقلال به پایان برسد و آبی‌پوشان سه امتیاز مهم این بازی را به دست بیاورند.

با این نتیجه استقلال موفق شد در گروه A رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۵ امتیازی شود و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به الشرطه عراق ۵ امتیازی، در رده دوم این جدول قرار بگیرد. در این گروه الاهلی عربستان با ۶ امتیاز صدرنشین ماند و به این ترتیب، استقلال و الاهلی عربستان به دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند.

ترکیب الاهلی: محمد العویس، سعد المولد، محمد الفتیل، عمر السوما، مارکو مارین ( دقیقه ۶۵- حسین المقهوری)، تلال علی، حسین عبدالغنی، عبدالرحمن عبدالله (دقیقه ۴۶- احمد)، هانی اسماعیل، یوسف سعد و محمد اسیری.

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی (دقیقه ۶۶- فرشید باقری)، عارف غلامی، هروویه میلیچ، وریا غفوری (دقیقه ۴۶- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، علی کریمی (دقیقه ۷۲- میلاد زکی‌پور)، ارسلان مطهری، شیخ دیاباته (دقیقه ۸۳- شیخ دیاباته)، مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.