آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های کوه سفید کهگیلویه و بویراحمد

آتش‌سوزی گسترده در جنگل‌های کوه سفید کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد از مردم و ستاد بحران استان برای مهار آتش سوزی جنگل‌های کوه سفید استمداد طلبید.

ذبیح الله محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از وقوع آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع کوه سفید شهرستان لنده خبر داد و گفت: این آتش سوزی از ساعت ۱۵عصر امروز آغاز شده و همچنان (ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه ) ادامه دارد.

وی با بیان اینکه پوشش جنگلی منطقه دچار آتش سوزی بلوط و کیکم است، افزود: هم اکنون ۲۵ نفر از نیروهای منابع طبیعی و مردمی شهرستان در تلاش برای مهار آتش سوزی هستند اما آتش گسترده است و هر لحظه بیشتر می شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان لنده خاطرنشان کرد: هنوز خسارات وارده مشخص نیست اما برآورد اولیه نشان می‌دهد که تاکنون حدود ۱۵ هکتار جنگل و مرتع شهرستان در آتش سوخته است.

محمدی تصریح کرد: از ستاد مدیریت بحران استان درخواست کمک و اعزام نیرو برای مهار آتش سوزی را داریم و با توجه به اینکه منطقه کوهستانی و سخت گذر است برای رسیدن نیروها تا محل آتش سوزی باید سه ساعت را پیاده روی کرد بنابراین فردا جمعه برای کمک به مهار آتش سوزی نیاز جدی به بالگرد داریم.

وی در خصوص علت آتش سوزی بیان کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست.

همچنین سید خدادوست موسوی، فرماندار شهرستان لنده نیز در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه سفید این شهرستان در حال پیش روی و گسترش است.

وی افزود: نیروهایی برای کمک به مهار آتش سوزی اعزام شدند اما حجم آتش سوزی بالاست.

موسوی تصریح کرد: برای کنترل و مهار آتش سوزی به نیرو، تجهیزات نیاز داریم و برای فردا نیز درخواست بالگرد جهت کمک و انتقال نیروها به ارتفاعات را داریم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.