آتش به جان برجی در فرمانیه افتاد

۲۱اردیبهشت،

یک برج مسکونی – اداری شب قبل در محله فرمانیه تهران دچار حریق شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در تشریح جزئیات این خبر گفت: سامانه ۱۲۵ در ساعت ۲۲:۳۰ شب‌گذشته از وقوع یک مورد حریق در یک برج اداری – مسکونی در منطقه فرمانیه تهران باخبر شد.

ملکی ادامه داد: پس از دریافت این خبر، ستاد فرماندهی آتش‌نشانی آتش‌نشانان ایستگاه ۶۱ و ۶ و گروه نجات ۴ را به همراه نردبام و خودروی تنفسی به محل اتفاق که یک برج ۲۸ طبقه بود، اعزام کرد.

وی اضافه کرد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل اتفاق که یک واحد ۳۰۰ متری در طبقه نوزدهم این برج بود، ملاحظه کردند که در قسمت سونای خشک این واحد مسکونی، حریق رخ داده و دود غلیظی این واحد و طبقات فوقانی آن را دربر گرفت.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به فرارکردن تعدادی از ساکنان طبقات فوقانی این برج به پشت‌بام، گفت: آتش‌نشانان در مرحله اول اقدام به قطع برق و گاز این ساختمان کرده و پس از آن با تقسیم‌شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفای حریق را آغاز کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان حدود ۱۵ تن از ساکنان این ساختمان را از پشت‌بام به طبقه پایین منتقل کردند، گفت: گروه دیگر نیز به شکل همزمان عملیات اطفای حریق و تخلیه دود در این ساختمان را آغاز کرده و پس از گذشت حدود دو ساعت شعله‌های آتش در این ساختمان را به طور کامل مهار و اطفاء کردند.

وی سبب این اتفاق را روشن ماندن سیستم سونای خشک در فضای این سونا که از آن به عنوان انباری استفاده می‌شد، اعلام‌ کرد و گفت: متاسفانه از بخش سونای این ساختمان با کاربری دیگری استفاده می‌شد که روشن ماندن سیستم حرارتی سونا، سبب این اتفاق شد.

به گفته سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، آتش‌نشانان در ساعت ۰۰:۳۰ بامداد در حالی که این اتفاق هیچ مصدومی بر جای نگذاشت، به عملیات خود خاتمه دادند.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.