آتش به جان چادرهای زلزله‌زدگان ورزقان افتاد

چادرهای زلزله‌زدگان شامگاه امروز در شهر ورزقان طعمه حریق شد.
به گزارش ممتازنیوز، از ورزقان با گذشت ۵۱ روز از زلزله شش ریشتری ورزقان و ۶٫۲ دهم ریشتری اهر و نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ زلزله و پس‌لرزه بعد از آن که موجب تخریب منازل مسکونی و شهری شد، مردم این مناطق همچنان در چادرها زندگی می‌کنند.
بر اساس این گزارش ساعت ۱۸ شامگاه امروز چادرهای زلزله‌زدگان ورزقان در خیابان امام این شهر طعمه حریق شد.
بخشدار ورزقان دقایقی پیش در این شهرستان گفت: متاسفانه به دلیل کاهش دما مردم زلزله‌زده برای گرم کردن چادرهای خود از بخاری برقی و والور استفاده می‌کنند.
سیدجواد ساجدی‌نژاد افزود: برخی بخاری‌های برقی‌ اهدایی خیران پرمصرف بوده و به دلیل کاهش شدید دما در این منطقه در روزهای گذشته مردم برای در امان ماندن از سرمای منطقه در برخی موارد از چند بخاری برقی همزمان استفاده می‌کنند که اغلب اوقات موجب گرم شدن سیم‌های برق و جرقه زدن آنها و در نهایت آتش‌سوزی می‌شود.
وی اضافه کرد: در این حادثه شش چادر سه خانواده ورزقانی در خیابان امام بر اثر جرقه سیم‌های برق و استفاده از بخاری‌های برقی دچار آتش‌سوزی شد.
هفته گذشته نیز خانه «ننه زهرا» پیرزن ۷۵ ساله ورزقانی که تنها زندگی می‌کند طعمه حریق شد و تمام دارایی وی در این حادثه از بین رفت.
پیگیری‌های خبرنگار ما از چند و چون  این دو حادثه تا لحظه مخابره خبر ناکام مانده و از علت حضور نیافتن یگان‌ آتش نشانی گزارشی در دست نیست.
این گزارش می‌افزاید، مسئولان استانی و ستاد حوادث غیرمترقبه استان آذربایجان شرقی باید به این امر توجه داشته باشند که هنوز مردم در چادرها و حالت اسکان اضطراری زندگی می‌کنند و اسکان دائم صورت نگرفته است.
از طرفی سردی هوا موجب شده که مردم رو به بخارهای برقی آورده و احتمال بروز آتش‌سوزی در این منطقه افزایش یافته است از این رو  وجود آتش‌نشانی مجهز یکی از الزامات مردم این منطقه بوده که تا به امروز از آنان دریغ شده است.
دمای هوای ورزقان شب‌ها به یک درجه بالای صفر می‌رسد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.