آتش در بازار تهران/ مرگ سه شهروند

به گزارش خبرنگار مهر، آتش سوزی در ساعت ۲۲:۲۴ دقیقه شب گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی بلافاصله با توجه به موقعیت، آتش نشانان ایستگاه های ۷، ۹۷ و۴ را همزمان به محل حادثه در بازار حضرتی، بازار یزدی ها اعزام کرد.
سه باب مغازه با بنای بسیار قدیمی و مملو از لوازم منزل طعمه آتش شده بود. هنوز علت وقوع آتش سوزی مشخص نشده و گروهی از کارشناسان آتش نشانی منطقه یک سازمان سرگرم بررسی میزان دقیق خسارات وارده و هم چنین علت وقوع این حادثه هستند.

چرخ گوشت صنعتی باز هم حادثه ساز شد

انگشتان دست پسر جوانی در میان چرخ گوشت صنعتی گیر کرد و دچار آسیب شد. وقوع این حادثه ساعت۱۶:۴۰ دقیقه روز گذشته به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که گروه امداد و نجات ۱۳ بلافاصله روانه بیمارستان حضرت فاطمه زهرا(س) واقع در منطقه یوسف آباد شد.

نجاتگران آتش نشانی با حضور در بخش اورژانس بیمارستان تحت نظارت پزشکان متخصص، طی عملیاتی حساس و طاقت فرسا که حدود ۴ ساعت بطول انجامید، دست این پسر جوان را از میان چرخ دنده های چرخ گوشت آزاد کرده و وی را برای مداوا تحویل عوامل پزشکی بیمارستان دادند.

دست نانوا در دستگاه خمیر گیر کرد

صبح امروز ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در پی اطلاع رسانی شهروندان مبنی بر گیر کردن دست کارگر نانوایی در دستگاه خمیر سازی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۸۱ و نجات ایستگاه ۳۵ را به محله عبدل آباد، خیابان لقمان اعزام کرد. کارگر نانوایی در حال مرتب کردن خمیر نان در دستگاه خمیرسازی بود که ناگهان دستان وی در غلتک و محور این دستگاه گیر کرد.

تصادف مرگبار در بزرگراه یاسینی

در پی تماس رانندگان خودروهای عبوری با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی در ساعت ۰۱:۲۱ دقیقه بامداد امروز و درخواست کمک از آتش نشانان، بیدرنگ زنگ ایستگاه ۱۹ به صدا درآمد و آتش نشانان بلافاصله به سمت بزرگراه یاسینی حرکت کردند. متأسفانه در این حادثه ناگوار سه نفر از چهار سرنشین پژو ۲۰۶ جان خود را از دست دادند و نفر چهارم و راننده خودرو پژو ۲۰۷ به شدت مجروح شدند که به بیمارستان انتقال یافتند.

بی احتیاطی و شعله وری کنتور برق

امروز بی احتیاطی کارگر در هنگام شستشو و گرفتن آب بر روی جعبه کنتورهای برق ساختمان ۱۰ واحدی باعث اتصالی برق و در نتیجه شعله وری شده بود که آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل با استفاده از تجهیزات خاموش کننده شعله های آتش را قبل از گسترش و ایجاد خسارات بیشتر مهار و خاموش کردند.

کپسول گاز پیک نیکی شعله ور شد

ساعت ۱۳:۳۲ دقیقه روز گذشته با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه ۵۵ را به محل حادثه در جنت آباد، ۲۰ متری گلستان اعزام کرد.

هنگام رسیدن نیروهای عملیات، بالکن طبقه چهارم یک ساختمان چهار طبقه کاملا شعله ور بود که معلوم شد سوپاپ اطمینان گاز پیک نیکی به علت نامعلوم رها شده و این آتش سوزی را بوجود آورده است.

آتش نشانان بی درنگ پس از ایمن سازی محل حادثه و مهار شعله های آتش و با استفاده از تجهیزات انفرادی کپسول گاز را برای تخلیه کامل گاز به هوای آزاد انتقال دادند و پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذکرات ایمنی لازم به مالک ساختمان به مأموریت خود پایان دادند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.