آتش سوزی جنگل‌های اروپا هم گردن «تروریست‌ها» افتاد

بنا بر اعلام مرکز هواشناسی اروپا، اسپانیا زمستان امسال شدیدترین خشکسالی در ۷۰ سال گذشته را متحمل شده است.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز، کشور اسپانیا یکی از بدترین شرایط اقتصادی را بین اعضای اتحادیه اروپا دارد و نرخ بیکاری و ورشکستگی در این کشور، جزء بدترین آمارها در دنیا محسوب می شود به گونه ای که مقامات این اتحادیه، تلاش دارند با اجرای انواع مقررات سخت گیرانه، دولت اسپانیا را نجات دهند هرچند به قیمت تحمل سختی بیشتر توسط مردم محقق شود.

اما آتش سوزی های وسیع در این کشور، مشکلی است که دولت اسپانیا هیچ بودجه خاصی را برای آن در نظر نگرفته و رسانه های اروپایی اعلام کرده اند در این آتش سوزی ها که از روز دوشنبه آغاز شده، تاکنون دو هزار هکتار جنگل سوخته است.

هم اکنون حدود ۵۰۰ آتش نشان و جنگلبان با کمک ۱۱ بالگرد و سه هواپیمای آبپاش تلاش می کنند آتش سوزی ها را مهار کنند اما به خاطر شدت حادثه، هنوز موفق به این کار نشده اند.

اما اکنون دولت اسپانیا برای فرار از فشار رسانه ای و افکار عمومی درباره ضعف اطفا حریق در این مناطق که هزاران نفر از شهروندان را آواره کرده است، دست به یک اختراع جدید زده و رجینا پلانیول وزیر دادگستری و امور داخلی مادرید گفته است که «این آتش سوزی کار تروریستهای محیط زیست بوده است!»

این در حالی است که بنا بر اعلام مرکز هواشناسی اروپا، اسپانیا زمستان امسال شدیدترین خشکسالی در ۷۰سال گذشته را متحمل شده و وقوع آتش سوزی پس از این خشکسالی اتفاق غیرطبیعی نخواهد بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.