آتش سوزی جنگل‌های کوه سفید لنده همچنان ادامه دارد

آتش سوزی جنگل‌های کوه سفید لنده همچنان ادامه دارد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان لنده گفت: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع کوه سفید این شهرستان همچنان ادامه دارد.

سید خدادوست موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: هم اکنون نیروها در ارتفاعات کوه سفید حضور دارند و در حال تلاش برای مهار آتش سوزی هستند.
وی با بیان اینکه کوهستاتی و سخت گذربودن منطقه و وزش باد شدید کنترل آتش سوزی را سخت کرده است، اظهارکرد: نیروهای ادارات، بسیج، هلال احمر، منابع طبیعی، محیط زیست استان شهرستان‌های همجوار و نیروهای مردمی در تلاش برای مهار و خاموش کردن آتش سوزی بودند اما آتش همچنان ادامه دارد.
فرماندار شهرستان لنده با بیان اینکه نیروها با ۲۰ دستگاه دمنده به مهار آتش سوزی کمک می کردند، خاطرنشان کرد:  امروز (جمعه ۲۸ شهریورماه) هلیکوپتری هلال احمر استان فارس جهت کمک به مهار آتش سوزی به منطقه اعزام شد، سه سورتی پرواز برای انتقال نیرو، غذا و آب انجام داد که با نقص فنی مواجه شد و به استان فارس برگشت.
موسوی تصریح کرد: برآورد اولیه نشان می دهد که تاکنون حداقل ۵۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان لنده در آتش سوخت.
وی با بیان اینکه قرار است که فردا شنبه ۲۹ شهریورماه بالگردی از استان فارس به محل آتش سوزی اعزام شود، ادامه داد: همچنین نیروهای تازه نفس و جدید از شهرستان‌های بویراحمد، چرام، بهمئی و کهگیلویه به کمک ما خواهند آمد.
فرماندار شهرستان لنده در خصوص علت آتش سوزی بیان کرد: هنوز علت آتش سوزی مشخص نیست و در دست بررسی است.
گفتنی است که آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع ارتفاعات کوه سفید لنده از ساعت ۱۵ عصر روز پنجشنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. عمده پوشش جنگلی این منطقه درختان بلوط و کیکم است.
انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.