آتش سوزی در انبار ۷۰۰۰ متری کالا

به گزارش خبرآنلاین و به نفل از پایگاه خبری ۱۲۵، باتماس شهروندان با سامانه تلفنی ۱۲۵، در ساعت ۱۲:۱۸ دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه های ۹۰ و ۱۴و ۸۳ بصورت همزمان راهی محل حادثه در خیابان کبریت سازی، خیابان حقیقت خواه شدند.

علی سمیعی، مدیرمنطقه دو عملیات آتش نشانی تهران درباره این حادثه گفت: در یک انبار کالای تجاری به وسعت ۷۰۰۰ متر که در ان لوازم خانگی گران قیمت وهمچنین درهای آکاردئونی نگهداری می شد، آتش وسیعی از قسمت جنوبی به وسعت ۱۰۰ متر در حال پیشروی بود که با حضور به موقع آتش نشانان و اقدام به موقع در آبرسانی به کانون آتش سوزی، عملیات مهار را آغاز و سپس موفق شدند از پیشروی آتش جلوگیری و آن را مهار کنند.

او جوشکاری روی سقف کاذب انبار و ریختن مذابه های آتش روی مواد قابل اشتعال را دلیل اصلی این حریق عنوان کرد و گفت: این آتش سوزی خسارات مالی بهمراه داشته و البته خوشبختانه به هیچ فردی آسیبی نرسید.

 

آتش سوزی در پشت بام

درحادثه ای دیگر نگهداری غیرایمن بسته های پوشاک روی پشت بام یک ساختمان تجاری و در نتیجه آتش سوزی آن، روز گذشته آتش نشانان را راهی یک عملیات نفس گیر کرد.

در پی وقوع این آتش سوزی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله امدادگران ایستگاه ۱۱ و ۲۹  را در ساعت ۱۷:۳۹ دقیقه راهی محل حادثه در میرداماد خیابان شنگر، کوچه اول کرد.

محمود مقدم افسر منطقه سه عملیات با اشاره به این آتش سوزی گفت: با ورود نیروهای عملیاتی آتش نشان مشاهده شد که از راه دور دود وشعله فراوانی محل را فرا گرفته است و آتش سوزی همچنان در یک پشت بام ۲۰۰ متری در حال پیشروی است. این پیشروی لحظه ای، کار را برای آتش نشانان دشوار کرده بود.

او درباره جزئیات عملیات آتش نشانان گفت: آتش نشانان از دوجهت به کانون آتش سوزی حمله ور شده وگروه اول با کشیدن چندین رشته لوله آبرسان پس از قطع برق وگاز ساختمان سه طبقه تجاری وپوشیدن دستگاه تنفسی خود را به پشت بام رساندند گروه دیگر نیز با استقرار خودرو نردبان ۳۲ متری، برروی کانون آتش سوزی مستقر وعملیات مهار را آغاز کردند. نیروهای آتش نشان در پایان دریک عملیات نفسگیر ابتدا از پیشروی آتش سوزی جلوگیری ودر مدت زمان کوتاهی بر آتش سوزی چیره وبا لکه گیری وتخلیه دود ناشی از آتش سوزی از ساختمان ۳ طبقه به ماموریت خود پایان دادند.

به گفته مقدم این آتش سوزی خسارات مالی بهمراه داشت: در این آتش سوزی خوشبختانه به کسی آسیب جانی نرسید.

۴۷۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.