آتش سوزی در پالایشگاه تهران خفیف بود، اما ۳ کارگر به شدت سوختند/ اخبار متناقض درباره حادثه

خبرگزاری مهر از وقوع یک حادثه آتش سوزی خفیف در پالایشگاه نفت تهران که منجر به سوختگی شدید سه نفر از کارکنان این مجموعه شده است، خبر داد؛ روز پنج شنبه ۲۰ مهر ماه انجام یکسری تغییرات فنی در مسیر وکیوم باتوم (خوراک تولید قیر) در واحد تقطیر پالایشگاه نفت تهران منجر به یک حادثه جانی در این واحد پالایشگاهی شده است.

بر اثر این حادثه، یک آتش سوزی جزئی در این واحد پالایشگاهی حاشیه پایتخت به وقوع می پیوندد که بلافاصله با حضور نیروهای امداد و آتش نشانی این آتش سوزی مهار می شود.

گستره این حادثه آتش سوزی وسیع نبوده است به طوری‌که در حال حاضر تمامی واحدهای فرآیندی پالایشگاه نفت تهران در مدار بهره برداری قرار دارند.

با این وجود وقوع این آتش سوزی منجر به سوختگی شدید سه نفر از کارکنان پالایشگاه نفت تهران که در منطقه این طرح عملیاتی مشغول به کار بوده، شده است.

در حال حاضر تولید فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه نفت تهران به صورت عادی در حال انجام است و مشکلی در فعالیت این واحد پالایشگاهی گزارش نشده است.

 

آتش سوزی نبود، اما دو نفر مصدوم شدند

اما حمیدرضا جعفری، رییس روابط عمومی پالایشگاه تهران در گفت‌وگو با ایسنا با رد آتش‌سوزی و انفجار در پالایشگاه تهران گفت: دیروز پنجشنبه ۲۰ مهرماه در یکی از واحدهای پالایشگاه تهران به دلیل نشات یکی از تجهیزات دو نفر از کارکنان این پالایشگاه با بخار آب مصدوم شدند.

وی در مورد بروز این حادثه توضیح داد: هر سه تا چهار سال یکبار واحدهای پالایشگاهی نیاز به تعمیرات اساسی دارند بر همین اساس در هنگام راه‌اندزی واحد تقطیر جنوبی پالایشگاه تهران به دلیل نشت یکی از فلنج‌ها دو نفر از کارکنان این پالایشگاه آسیب دیدند.

وی با اظهار اینکه آسیب وارده شده به این کارکنان جدی نبوده است گفت حال عمومی این دو نفر خوب است و قرار بود امروز یکی از این افراد از بیمارستان مرخص شود.

وی همچنین تاکید کرد در اثر این حادثه هیچگونه خسارت مالی به پالایشگاه تهران وارد نشده است. 
۴۷۲۸۲

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.