آتش سوزی در کارخانه تزریق پلاستیک/ نجات جان ۲ کارگر ساختمان

به گزارش خبرنگار مهر، روشن ماندن اجاق خوراک پزی کارخانه تزریق پلاستیک را در تهران پارس به آتش کشید.

 در پی وقوع این حادثه شاهدان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی تماس گرفتند که بیدرنگ زنگ ایستگاه ۹۲، ۳۲ و ۵۶ توسط ستاد فرماندهی آتش نشانی در ساعت ۱۵ دقیقه بامداد نواخته شد وآتش نشانان بلافاصله بسوی آدرس اعلام شده واقع در تهران پارس خیابان اتحاد حرکت کردند.

رضا نوری افسر آماده منطقه سه عملیات درباره این حادثه گفت: در محل مورد نظر آتش و دود زیادی از یک کارخانه تزریق مواد پلاستیکی مشاهده می شد که آتش نشانان به محض رسیدن با بستن دستگاه تنفسی و آبرسانی آتش را در مدت زمان کوتاهی خاموش کردند و از گسترش آتش به دیگر نقاط مجاور جلوگیری شد.

وی افزود: بعد از مهار آتش و لکه گیری، بررسی علت آتش سوزی توسط مدیر و کارشناس پیشگیری و علت یابی آغاز شد و مشخص شد آتش سوزی در اثر روشن ماندن اجاق گاز خوراک پزی در مجاور دیواره چوبی اتاقک استراحت کارگران و سرایت حرارت و آتش گرفتن دیواره چوبی بوجود آمده بود.

مهار آتش در پارکینگ یک ساختمان مسکونی

با حضور به موقع آتش نشانان از گسترش آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی در شهرری جلوگیری شد. در پی تماس تعدادی از شهروندان با سامانه ۱۲۵و درخواست کمک فوری از آتش نشانان، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی بیدرنگ زنگ ایستگاههای ۹ و ۱۴ را ساعت ۰۰:۱۱ دقیقه بامداد امروز به صدا در آورد و آتش نشانان را به آدرس شهرری، خیابان۲۴متری(شهید کریمی)، ۱۰متری مسلم ابن عقیل، کوچه شهید انوری راهی کرد.

کریم شمشیری رئیس ایستگاه ۲۱ که در محل حادثه حضور داشت در این باره گفت: در زمان رسیدن نیروهای عملیات، از قسمت پارکینگ یک آپارتمان ۴ طبقه با کاربری انباری که در آن مقادیر زیادی لوازم آرایشی و بهداشتی نگهداری می شد آتش و دود زبانه می کشید.

وی افزود: همچنین یکدستگاه خودروی سواری نیز در میان شعله های آتش در حال سوختن بود و امکان سرایت آتش از طریق آشپزخانه های مشرف بر نورگیر ساختمان هر لحظه بیشتر می شد که آتش نشانان بلافاصله با قطع برق و تجهیز خود به دستگاه تنفسی به دو گروه تقسیم شدند. گروهی با استفاده از ۲ رشته لوله آبرسان از قسمت پارکینگ ساختمان اقدام به مهار آتش کرده و گروه دیگر به تخلیه ساکنان در طبقات بالا پرداختند.

برخورد سواری با کامیون

بر اثر برخورد یکدستگاه کامیون با یکدستگاه خودرو سواری در بلوار ارتش یک مصدوم بر جای ماند. ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۳۶ را ساعت ۱۱:۱۰ به محل حادثه واقع در بلوار ارتش، دور برگران اول در مسیر شرق به غرب اعزام کرد.

عباس علی گلی (فرمانده آتش نشانان) اعزامی درباره این حادثه گفت: یک دستگاه کامیون در حال گردش به راست و ورود به مسیر شرق به غرب بلوار ارتش بود که با یکدستگاه خودرو سواری برخورد کرده و باعث گیر کردن آن به کامیون شده بود.

وی افزود: قبل از رسیدن آتش نشانان راننده ۳۲ ساله خودروی سواری به نام (محمود–ج) با کمک رهگذران از خودرو خارج و توسط آمبولانس به مرکز درمانی اعزام شده بود و آتش نشانان با ابزار و وسایل ویژه خودرو سواری را از زیر کامیون خارج کرده و به حاشیه خیابان انتقال دادند و پس از تحویل به عوامل راهور به مأموریت خود پایان دادند.

نجات جان ۲ کارگر ساختمان

با تلاش و سرعت عمل آتش نشانان دو کارگر که در حین احداث ساختمان گرفتار آوار شده بودند نجات یافتند.در پی تماس شهروندان در ساعت ۱۲:۰۲دقیقه امروز با سامانه ۱۲۵ و اعلام گرفتار شدن دو نفر در زیر آوار، ستاد فرماندهی این سازمان بی درنگ آتش‌نشانان ایستگاه‌ ۶۰ و هم چنین گروه امداد و نجات۱۱ را به سمت محل حادثه در فلکه لوزی، خیابان خشی اعزام کرد.

علیرضا چراغی (معاون عملیات منطقه ۲) سازمان آتش نشانی تهران که از دقایق اولیه در محل حادثه حضور داشت دراین باره گفت: این دو کارگر جوان صبح امروز در حال کارکردن در یک ساختمان گودبرداری شده به عمق تقریبی ۶مترمربع جهت احداث ساختمان جدید بودند که در حین کار با ریزش قسمتی از دیواره قدیمی باقی مانده بر روی دیوار مجاور بر روی خود مواجه شدند.

وی در ادامه افزود: آتش‌نشانان ونجاتگران بی درنگ با ایمن سازی و کشیدن نوار هشدار در اطراف محل حادثه وبا استفاده از تجهیزات مخصوص هر ۲کارگر را با رعایت کامل نکات ایمنی در یک عملیات حساس از زیر خاک بیرون آورده و سپس آنها را بوسیله برانکارد وبا استفاده از جرثقیل خودروی نجات برای انتقال به مراکز درمانی به امدادگران اورژانس حاضر در محل تحویل دادند.

چراغی خاطر نشان کرد: این حادثه بر اثر رعایت نکردن اصول ایمنی و همچنین عدم استفاده از شمع بندی مناسب در حین کار بوجود آمد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.