آثار ˝همایون خرم˝ در تاریخ موسیقی ایران جاودانه می‌شود

۳۰م دیماه ،

پیروز ارجمند:

پیروز ارجمند: آثار ماندگار و نوستالژیک استاد خرم، چه آثاری که در مقام آهنگساز خلق کرده و چه آثاری که به عنوان نوازنده ویلن اجرا و ثبت و ضبط کرده است، در تاریخ موسیقی ایران و ذهن دوستداران وی و آثارش جاودانه خواهد شد.

به گزارش هنرآنلاین، پیروز ارجمند مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری در پیامی درگذشت استاد همایون خرم را به نمایندگی از مرکز موسیقی حوزه هنری به جامعه فرهنگی هنری کشور، به‌ خصوص خانواده ایشان، جامعه موسیقی و همچنین علاقمندان این استاد فقید، تسلیت گفت.

در این پیام آمده است:

یاد و خاطره این استاد فقید، درگذشت «همایون خرم» را ضایعه‌ای بزرگ و جبران ناپذیر برای موسیقی ایرانی می‌دانم. بی‌گمان آثار ماندگار و نوستالژیک استاد خرم، چه آثاری که در مقام آهنگساز خلق کرده و چه آثاری که به عنوان نوازنده ویلن اجرا و ثبت و ضبط کرده است، در تاریخ موسیقی ایران و ذهن دوستداران وی و آثارش جاودانه خواهد شد.

استاد همایون خرم موسیقی‌دان و آهنگساز سرشناس ایرانی ساعت ۲۳ روز ۲۸ دیماه در بیمارستان دی بر اثر سرطان روده در تهران درگذشت.

او زادهٔ ۱۳۰۹ در بوشهر، نوازندهٔ نامدار ویولن و از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. از میان آثار این آهنگساز می‌توان به قطعات «تو‌ ای پری کجایی»، «امشب در سر شوری دارم»، «ساغرم شکست‌ای ساقی»، «رسوای زمانه منم»، «آیا همه شما بی‌گناهید»، «اشک من هویدا شد»، «پیک سحری» و «آوای خسته دلان» اشاره داشت.

همچنین در پیامی دیگر از مدیر مرکز موسیقی حوزه هنری به مناسبت در گذشت «محمد بیگلری‌پور» رهبر ارکستر سازمان صدا و سیما آمده است:

آهنگساز اولین سرود رسمی «ایران»، پنجشنبه شب (۲۷ دی‌ماه) در پی ابتلا به سرطان در سن ۶۷ سالگی در بیمارستان ایرانمهر در گذشت.

بیگلری‌پوردر سال‌های اخیر مدرس دانشگاه تهران و رهبر ارکستر سمفونیک صداوسیما بود و بیش از هزار و ۲۴۰ قطعه موسیقی درکارنامه‌اش دارد. وی زحمات بسیاری برای ارکستر صدا وسیما کشید و سبب پیشرفت آن شد.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.